Zoeken in deze blog

woensdag 24 februari 2021

Gewapper

 Tijdens mijn dinsdagwandeling zocht ik weer een bankje in de zon op. Het was heerlijk weer, wel veel wind, maar dat was geen koude wind. 




Er kwam iemand aan die ik wel vaker tegengekomen ben, ik ken zijn naam niet, maar wij komen elkaar op nogal uiteenlopende plekken tegen..... in de bus, op een botter, op straat..... en altijd even een praatje. Hij kwam bij mij zitten, wel op afstand... hoewel het iets meer had gemogen, maar de wind kwam van mijn kant af, dus als er al besmettingsgevaar was dan had hij meer te duchten dan ik (hoewel ik bij mijn weten niet besmet ben, dus de kans is klein dat hij er iets aan overhoudt). 
Al snel bleek dat hij in complottheorieën geloofde...... het was allemaal een vooropgezet plan van de regering, na afloop zouden ze voor een tribunaal moeten komen, het was een schande etc. 
Ik zei dat wij dan duidelijk van mening verschilden en hij vond dat als ik zo graag die vaccinatie wilde dan ik dan niet moest moest mopperen als ik na die prik lag te stuiptrekken in mijn bed en dan zou denken: "Hij had toch gelijk" . Ik vond dat dat andersom ook zo moest zijn dan.... als hij naar adem lag te happen door corona...... en hij zei dat hij dan inderdaad zou begrijpen dat ik gelijk had. 
Als alles achter de rug is zullen we misschien weten wie er gelijk had! 
Ondanks dat we het totaal niet met elkaar eens waren was het geen vervelend gesprek, ik kon er wel om lachen.... en hij ook.
Hij was zondag naar het museumplein geweest, heel gezellig allemaal.... tot de politie er een eind aan maakte (voor de politie had hij duidelijk ook geen goed woord over) en in het Vondelpark net zo, schande, de mensen mogen tegenwoordig geen plezier meer maken. 
"Maar ik zit nu dus met een echte wappie te praten!" zei ik..... ik moest hem even uitleggen wat een wappie was...... en hij sprak mij niet tegen 😂, maar ik moest niet alles geloven wat de NOS zei kreeg ik te horen.. 


Ach, ik weet al heel lang dat alle media van een mug een olifant kunnen maken (en andersom) en dat ze vaak niet goed geïnformeerd zijn... vermoedens worden als waarheid gebracht. Maar toch..... met een flinke korrel zout hier en daar verwacht ik daar toch meer waarheid te horen dan van de sites waar de wappies zo gek op zijn. Ik denk niet dat de meeste media ons bewust voorliegen..... hooguit het nieuws een beetje kleuren!  Als er geen nieuws is dan maak je maar nieuws... er is altijd wel iets te vinden dat je kan opblazen tot een verhaal! En ik denk dat volkomen objectief bijna onmogelijk is. Het nieuws wordt samengesteld door mensen..... en mensen hebben toch hun eigen ideeën en gevoelens.... er valt bijna niet aan te ontkomen dat dat toch wel meespeelt. Nieuws dat voor de één belangrijk is vind de ander totaal onbelangrijk en dan krijg je al dat er dus toch eigen ideeën gaan meespelen. 

Maar goed.... terug naar het bankje:
Het kwam over de lockdown en ik zei dat ik met de maatregelen geen enkele moeite had. Hij zei dat hij dan medelijden met mij had, want dan was ik contactloos....... "Maar ik heb nu toch contact met u? Ik wandel veel en ik kom altijd veel mensen tegen, contact genoeg!" Hier kon hij mij onmogelijk ongelijk in geven, ik dacht aan zijn gezicht te zien dat hij dat graag gewild had, maar hij kon geen weerwoord vinden..... hij lachte. Zijn telefoon ging..... ik wachtte nog even en besloot toen te vertrekken, wel weer genoeg gewapperd voor vandaag.... ik wapperde nog even met mijn handen ten teken dat ik weg ging en wandelde naar huis. 
'Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers' zou mijn moeder zeggen. 
Ach... deze man is wel aardig en vrolijk..... ik was het alleen totaal niet met hem eens en sommige standpunten vond ik zo vergezocht dat ik er niet eens verder op in wilde gaan.... ik bedoel maar, als iemand kabouters ziet haal ik ook niet alles uit de kast om hem van het tegendeel te overtuigen.... dat lukt toch niet, want hij ziet ze!  
Misschien leest hij dit wel...... zou zomaar kunnen..... prima! Dan hoor ik het de volgende keer wel als wij elkaar weer tegenkomen...of hij reageert hieronder!


Daarna heb ik mijn handjes weer laten wapperen in de tuin..... weer niet zo lang, maar het is duidelijk te zien dat ik bezig ben geweest. Voordat alles omhoog schiet in de lente moet het meeste weg zijn...... bijhouden is eenvoudiger dan een oerwoud omhakken. Nou ja, bijhouden zou eenvoudiger moeten zijn, maar om de één of andere onverklaarbare reden lukt mij dat nooit..... misschien lukt het dit jaar...... ik blijf hopen! 

Nog lang niet klaar, maar het begin is er! BLIJ!!!


En de zon ging weer mooi onder. In dit jaargetijde niet recht achter mijn huis...... ik moet meer naar links kijken, over schuttingen..... of in de tuin gaan staan. Het duurt niet lang meer.... dan zie ik het vanaf de bank en het gaat daarna steeds verder naar rechts, maar dan staan er geen schuttingen in de weg, dus goed zichtbaar. En na een tijdje gaat het weer terug..... dat is ook het mooie van onze jaargetijden, de veranderingen! 




En vandaag begint de dag met mailen en telefoneren met zieken..... en nu wil mijn (vaste) telefoon niet meer doen wat ik wil. Misschien per ongeluk een knopje ingedrukt...... ik weet het niet. Ik kom in het menu, maar in het gunstigste geval knippert hij op base. Uiteindelijk kreeg ik dat ook uit, maar toen deed hij ook niks meer.... leek zelfs niet op te laden. Met moeite weer terug waar ik was..... maar ik kan niet bellen.... met mijn mobiel uitgeprobeerd.... en ik kan niet gebeld worden. Hij lijkt ook nog steeds niet goed op te laden.

Update: Die telefoon was leeg, maar laadt nu wel op..... eerst dat maar even afwachten. 

6 opmerkingen:

  1. Giusy Scarfo
    Deze wappie viel dan nog mee. Jos fietste een keer terug van de supermarkt naar huis, dan houdt die vaak het mondkapje op en doet het thuis dan meteen in de was. Nou ja, in ieder geval was er een automobilist die heel agressief naar het mondkapje wees en Jos allerlei verwensingen naar zijn hoofd slingerde ����

    Ans Dekker-Martis
    Deze viel inderdaad nog mee, hij praatte er rustig over, al waren zijn bewoordingen wel heftig... maar goed, ik kon ook gewoon zeggen dat ik het niet met hem eens was. Natuurlijk kwam hij wel met allerlei dingen van waarom dit wel en dat niet.... wat dan zou moeten bewijzen dat ze niet bezig waren met het oplossen van een probleem. Maar ja..... sommige mensen snappen niet dat een grens trekken vaak lastig is.
    Dit automobilist is natuurlijk gestoord, kom op zeg..... al wil Jos 6 mondkapjes op.... dat moet hij zelf weten!
    Bij mij schuiven die dingen vaak naar mijn ogen toe, waardoor mijn zicht (vooral naar beneden) minder is, dus ik zal er niet graag mee fietsen, maar dat is voor iedereen anders.

    Giusy Scarfo
    Ans Dekker-Martis ja, dat heb ik ook met sommige mondkapjes, ik heb nu wel wat mondkapjes erbij die dat minder doen.
    Op internet las ik vaak wel discussies over de maatregelen, maar ik ben er een beetje klaar mee onderhand. Gelukkig is het hier nog heerlijk zonnig, dus straks maar weer lekker aan de wandel ����☀️����‍♀️����. We wandelen veel, bijna dagelijks zeker 1à 2 uur. We stappen stevig door, goed voor de conditie. Daar ben ik zo blij mee dat het gaat, een paar jaar geleden toen ik zo aan het rommelen was met mijn schildklier lukte dat niet, maar het afgelopen jaar heb ik het lekker kunnen opbouwen in alle rust.

    Ans Dekker-Martis
    Met het ene mondkapje heb ik er wel meer last van dan het ander.
    In die discussies wordt alles vaak in het belachelijke getrokken en dat staat mij tegen! Het is vaak zoeken naar dingen die niet met elkaar lijken te kloppen, maar ja als de grens bij 27 jaar ligt (sporten in teamverband) dan kan je je wel afvragen waarom niet bij 28 jaar, maar als het 28 jaar is vraag je je weer af waarom 29 jaar. Als ze het niet helemaal los willen laten moeten er grenzen getrokken worden.
    Heerlijk dat wandelen van jullie.... dat is echt goed.... ontspannend en goed voor je lichaam. De beweging en de buitenlucht... top. Ja, dat is met jou wel anders geweest.... toen ging dat echt niet!
    Ik wandel wel 'veel', maar niet van die lange wandelingen zoals jullie, maar toch lekker!

    Yvonne Willen
    Ach, ik laat de wappies praten en ga door met mijn eigen leven en met de maatregelen, links en rechts van ons vallen mensen ten prooi aan corona, we willen de dans (blijven) ontspringen..


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ans Dekker-Martis
    Er tegenin gaan heeft weinig zin, het werkt niet. Ik zeg wel dat ik een andere mening heb, maar ga niet een wappie proberen te overtuigen van mijn gelijk.
    Nou, dat is wat ik ook probeer! Ik ben voorzichtig, voorzichtiger soms dan de regels zijn. Ik ben bijvoorbeeld nog niet naar de muziekverenigingen geweest in de periode dat het wel mocht. Nou ja, 1 keer, bij een kleine groep, maar ik was al snel bekaf en het voelde niet helemaal goed. Dus ik wil mij goed fit voelen en ingeënt zijn voordat ik weer meedoe.
    In mijn directe omgeving zijn er niet veel mensen met corona...... maar er zijn wel mensen aan overleden die ik gekend heb. Hier gaat het op en af met de aantallen.... deze week steeg het ineens weer. Ik doe mijn boodschappen (meestal 1x per week) en ik wandel en ik wil weer meer gaan fietsen met mooi weer..... verder ben en blijf ik thuis. Ik ben het afgelopen jaar 2 keer op visite bij iemand geweest, allebei i.v.m. een verjaardag en zonder andere mensen erbij en ik heb hier met mijn verjaardag een paar mensen gehad.... 3 groepjes van 2 of 3 mensen uit één gezin, verdeeld over 2 dagen..... verder is Edwin een keer alleen geweest en een keer samen met Geurtje..... dat is alles. Niet veel, maar wel veel contact tijdens het wandelen, per telefoon en via internet..... dus ik vind het prima..... geen verplichtingen is ook wel fijn, hoe leuk sommige dingen ook zijn.... ik heb nu helemaal de tijd aan mijzelf.
    Het zal heerlijk zijn als alles weer kan en mag, maar ik hou dit ook nog wel een tijdje vol, geen probleem!

    Yvonne Willen
    Ans, het ziet hier hetzelfde uit, hoewel we de afgelopen weken met het huis van mijn moeder zijn bezig geweest: maar telkens met ons tweetjes, niet met anderen.

    Ans Dekker-Martis
    Ja, dat is iets wat wel moest, maar als er geen andere mensen bij zijn moet dat kunnen.

    Susanne Bout
    Gelukkig mag je in Nederland zelf weten waar je in gelooft. Deze meneer gelooft Viruswaarheid, denk ik.
    Ik geloof echter niet in een wereldwijd complot: als 2 voormalige aartsvijanden (Rusland en Amerika) allebei beweren dat het coronavirus bestaat, dan is het géén afgesproken werk, denk ik dan maar.
    En als er wel een 5G-chip in de vaccinatie zit, dan ben ik binnenkort nog beter bereikbaar op mijn telefoon en heb ik nóg snellere wifi. ��

    Ans Dekker-Martis
    Mee eens, het gaat nooit lukken dat zoveel landen het eens zijn met elkaar.... en zoveel landen, maar nog meer mensen die er dan bij betrokken zouden zijn.
    Ik zei al dat zo'n chip wel handig zou zijn als ik vermist ben!
    En wie niet wil dat hij gevolgd kan worden kan beter zijn smartphone thuislaten en alle bewakingscamera's ontwijken. En ook niet met de auto, want het kenteken kan gespot zijn! Nergens betalen met pinpas.....ook dan weten ze waar iemand geweest is.... en wat hij gekocht heeft.... ook vreselijk..... er zit vast iemand te controleren wat ik gekocht heb.... misschien vergaderen ze er wel over dat ik peultjes at.

    Edwin Dekker
    Susanne Bout maar de echte complotdenkers geloven ook dat wat je zegt over de vijandigheid tussen Rusland en Amerika nep is. Het is dan een grote poppenkast opgezet door de elite. De elite die ook betrokken is bij kinderhandel, en babybloed drinkt. Ohja. Er wordt ook beweerd dat Willem Engel onderdeel is van het complot om verdeeldheid te creëren ������



    BeantwoordenVerwijderen

  3. Irma Meijer
    Edwin Dekker ja en de witte strepen die een vliegtuig in de lucht achterlaat, daar zit een soort gif in wat ons langzaam vergiftigt.. dan heeft mijn cliënt van 98 dat toch aardig weten te ontwijken.. ����

    Susanne Bout
    Echt he?
    Oh, man, ik bedenk ineens: ik behoor wat hun betreft misschien ook wel tot die elite die kinderhandel doet en de duivel aanbidt, want ik ben PvdA-politicus en ik ken enkele mensen in Den Haag.... ��‍♀️��
    En nu is Willem Engel ook deel van het complot?? Ik dacht dat hij aan hun kant stond. �� Hij is zeker ingehuurd door Bill Gates? Of Elvis? Of Kennedy?

    Edwin Dekker
    Susanne Bout partij van duivels aanbidders? �� �� �� ��
    Maakt het wel logischer allemaal ��
    Maar serieus wordt er nu op streams verkondigd dat Willem Engel er is om het volk te verwarren en onderdeel is van het grote toneelspel.
    Misschien moeten die wappies solliciteren als scriptschrijvers bij Netflix

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Susanne Bout
    Edwin Dekker partij van de .... allochtonen, van de (kinder)arbeid, van de.... armoede?...
    https://youtu.be/4XN81EkNbOw

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat je noemt een oelewapper.😂
    Toch aardig dat je een leuk gesprek met hem had. Zo kan het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oelewappie hahaha.
    Ja, er viel goed met hem te praten. Hij kraamde wel een hoop onzin uit..... bij mij wil het er echt niet in dat dat ook maar een spoor van waarheid bevatte. Maar goed, hij had medelijden met mij en ik eigenlijk met hem hahaha.
    Zonder schelden en schreeuwen.... prima!

    BeantwoordenVerwijderen