Zoeken in deze blog

zondag 28 februari 2021

Zondag 28 februari




 Zondagochtend ontdekte ik toen ik wakker werd dat mijn uitzicht gestolen was, maar gelukkig kwam het langzaam maar zeker terug.




Ik vind mist altijd iets wonderlijks......buiten is niet alleen het zicht minder, maar het lijkt ook stiller. En als de zon doorkomt en op het laatste restje mist schijnt vind ik dat altijd prachtig. 
Vanmiddag was het toch weer heerlijk buiten, de wind was wel duidelijker kouder, maar er was gelukkig niet veel wind. 
Nog lekker even buiten gezeten...... wie weet hoeveel slecht weer we nog krijgen, nu even profiteren van de zon! Het prettige is dat ik van deze zon niet snel verbrand, dus ik hoef niet langzaam op te bouwen. Als het mooie weer pas laat in het voorjaar komt dan heeft de zon veel meer kracht en kan ik maar even in de zon...... steeds iets langer..... en dan regent het twee maanden of we krijgen een hittegolf 😂, dan is het weer voorbij! 


28 februari..... morgen is het alweer maart, over 4 weken is de zomertijd ingegaan, lekker lang licht 's avonds. 

Deze week dagelijks in de tuin bezig geweest, steeds maar kort, maar het knapt nu aardig op.

Heel BLIJ dat ik zo goed bezig ben, eindelijk!

Een heel stuk is nu onkruidvrij tussen de tegels en ook verder ben ik lekker aan het opruimen geweest daar..... een kunststof parasolvoet gevuld met zand was stuk.... die moest ik eerst verder afbreken zodat het zand eruit kon.....en dan de rest weggooien... bloempotjes die stuk bleken te zijn en meer van dat soort dingen..... als het nog een tijdje droog blijft komt het helemaal goed. De tuinkast moet ik nog steeds zien te repareren... dan is het ook een stuk netter, de tafel en stoelen schoonmaken, de rest van het onkruid (maar nu moet ik steeds vaker  eerst dingen opzij zetten om er beter bij te kunnen) en dan over een tijdje de boel opnieuw laten betegelen en ophogen. Het zakt gelukkig niet meer zo snel als in die eerste jaren, dus als het goed is zit ik er dan weer een tijd netjes bij (als ik mijn best doe en als er niet weer schilders komen die wekenlang een steiger laten staan waardoor ik midden op het terras een kuil kreeg!) 
Het onkruid moet eerst.... nu is het nog niet zo hoog en bloeit het nog niet..... nu weghalen scheelt later tijd! Hoewel..... voor hoog onkruid hoef ik niet te bukken 😂


Zo, ik ga de keuken in..... ondanks het mooie weer ga ik aan de boerenkool......  daar heb ik nu echt trek in! Ik hoef het alleen maar op te warmen, het is een restje van gisteren! 


Fijne zondagavond iedereen!




3 opmerkingen:

  1. Compliment voor je nieste arbeid.😉
    Tuinruimen is vaak puinruimen, na de winter komt je dat tegen. Dingen die op de lange baan waren geschoven of die je vergeten was, nieuwe kapotte spullen.
    Mijn stoep is nu ook bijna mosvrij in de voegen. Hier en daar moet kokend water bijkomen omdat er teveel en te taai gras in staat.
    Vandaag complimentendag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je.... ik ben niet zo lang bezig, maar het is een groot verschil. Vorig jaar was ik minder fit en het groeide sneller dan dat ik het weghaalde..... toen kwam die hittegolf er nog bij, de fut was er helemaal uit en ik deed wel eens wat, maar dat schoot niet op. De boel ook niet winterklaar gemaakt, dus nu moest ik aan de slag voor het ging groeien! Ik had altijd zo een bank vol, maar ja, als het bijna een meter hoog staat en de haagwinde maar door blijft groeien dan is het met een volle bak onkruid nog steeds niet netjes. Ik zal het moeten bijhouden.
    Bukken hou ik niet lang vol en zelfs op een kruk moet ik toch bukken..... op mijn hurken kom ik niet meer overeind hahaha..... dus dan steeds een kwartiertje.... soms wat korter, maar dan schiet het echt wel op!
    Als het klaar is wil de tegels eens goed schrobben..... de bezem is te stug, merkte ik, die veegt ook niet zo lekker.... voor het schrobben dan maar even een luiwagen kopen, dat werkt altijd goed en is ook niet ze duur!

    Top dat je stoep mosvrij is..... heerlijk! Dat gras groeit hier ook volop tussen de tegels, maar deze keer kreeg ik het aardig weg. Jij hebt een heel gezellige tuin, heerlijk. Ook de mogelijkheid om overdekt te zitten vind ik zo lekker.


    BeantwoordenVerwijderen