Zoeken in deze blog

vrijdag 5 februari 2021

Haal de schaatsen maar uit het vet...

 Even een rondje om, het was prachtig weer gisteren!



Ineens zie ik overal vraag en aanbod van skipakken, schaatsen, sleeën en meer van die winterartikelen. 
Het weerbericht is door veel mensen gelezen. Zaterdag eerst sneeuw en mogelijk ijzel, dan flinke vorst dag en nacht vanaf zondag en dat kan ruim een week aanhouden. Vooral de sneeuw vind ik heerlijk, lekker lopen door de sneeuw, zo mooi! Als het ijs stevig is vind ik het heel gezellig als er achter mijn huis geschaatst wordt..... alleen voordat het stevig genoeg is vind ik nooit zo fijn.... kinderen die te vroeg het ijs op gaan... ik vind dat eng, ik wil dat niet zien! En kinderen die het ijs vernielen omdat ze willen zien hoe dik het is..... ik heb dat laatste dit jaar al een paar keer gezien..... zo jammer! Meestal gaat het toch weer snel dooien en gaat het om nog maar een heel dun laagje, maar als het blijft vriezen hebben ze het ijs flink verpest.... en meestal doen ze dat niet op één klein plekje, maar op meer plekken en ze maken flinke wakken.  Maar als het eenmaal goed ijs is vind ik het wel leuk. 

Sneeuw en ijs is altijd goed voor mooie foto's, zoals deze van een jaar of wat geleden: 



Kijk uit als het glad is, doe voorzichtig! 

De gedachte aan sneeuw maakt mij al BLIJ

⛄⛄⛄⛄⛄



Geen opmerkingen:

Een reactie posten