Zoeken in deze blog

zaterdag 18 juli 2020

Even bijpraten

Er gaan veel dingen nog niet door of zijn aangepast. De Tilburgse kermis is bijvoorbeeld flink kleiner en over de hele stad verspreid.
Hier gaat de Halloweentocht niet door..... dat is altijd erg druk, dus logisch dat dat niet doorgaat....maar wel jammer.  Het is altijd een leuke griezeltocht waar de hele omgeving op af komt.
De kermissen in Edam en Volendam gaan ook niet door..... vooral die van Volendam is altijd groot en druk. Mensen sparen ervoor, nemen vrij, winkels sluiten..... kermis is daar echt feest en de kroegen doen goede zaken.... ik begrijp dat die niet door kan gaan. Er wordt ook elk jaar een kermis-cd gemaakt en natuurlijk slaan de Volendammers dat niet over, dit jaar hebben ze de (meskien) "Gien-kermus-cd".....geweldig!
Onze jaarlijkse grote rommelmarkt gaat ook niet door..... daar komen ze altijd huis-aan-huis spullen voor ophalen en vorig jaar kocht ik daar voor weinig geld een prachtige bank! Ook dat is altijd druk bezocht en als er minder mogen komen heeft het denk ik weinig zin om daar al dat werk voor te doen, de opbrengst (gaat altijd naar goede doelen) zal veel lager zijn, dan maar een jaar niet vind ik.
Het is niet anders..... er zullen wel meer dingen niet doorgaan.....de intocht van Sinterklaas heb ik ook mijn twijfels over......het is nog ver weg, maar de beslissing zal vast wel eerder vallen.... alles regelen en het dan misschien toch moeten afblazen is heel vervelend! Misschien in sommige plaatsen wel en in andere plaatsen niet....ik weet het niet..... ik wacht het af! Er is altijd nog tv, desnoods een oude intocht....of een mengeling van nieuw opgenomen met oude beelden..... en anders een leuke Sint-dvd.
Zolang het virus er nog is kunnen ze beter te voorzichtig zijn dan dat op 5 december velen te ziek zijn om het feest te vieren. Het is iets dat altijd moeilijk te voorspellen is, maar ik ben graag voorzichtig.


πŸŽƒπŸŽ πŸŽ‘πŸŽ’πŸŽ„

Dit vond ik wel een leuke link: coronaregels en intelligentie

πŸ“žπŸ“žπŸ“žπŸ“žπŸ“ž


Vrijdagmiddag ging de telefoon...... iemand zou over een kwartier voor de deur staan om iets af te geven. Ze zij zelf al dat ze niet binnenkwam.... zij is net als ik....voorzichtig!  Ze heeft mij heel blij gemaakt.....een zonnebloem 🌻 in pot (in een leuk metalen emmertje) en een paar keukenspulletjes voor het poppenhuis. Een paar heel kleine poppetjes die als speelgoed dienst gaan doen voor de kinderpoppen in het huis en een stel kersthuisjes (en de vrachtwagen) van AH. Erg leuk...... ik ga er lampjes indoen en dan zet ik ze komende winter voor het poppenhuis als versiering.
En de zonnebloem......ik ben er gek op...... zo vrolijk! En als plantje kan ik er lang plezier van hebben..... nu al meerdere bloemen en vol knoppen!










 πŸŒ»πŸŒ»πŸŒ»πŸŒ»πŸŒ»

Bobbi 🐢 reageert fel als de bel gaat....of het belletje van de airfryer. Ach ja, als je zo klein bent dan moet je het van je grote mond hebben. Een grote hond hoeft niet te blaffen om mensen te laten schrikken..... al is het nog zo'n sul, veel mensen doen bij het zien van een grote hond toch een stapje achteruit. Bobbi heeft alleen zijn 'grote mond', van zijn afmetingen zal niemand schrikken.
Bij mensen is het vaak ook zo! πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜€



🐢🐢🐢🐢🐢

Ik vond een klein zwart rubber dopje op de grond...... voor alle zekerheid bewaarde ik het. Toen ik mijn autosleutel pakte werd het duidelijk, daar zat een gat waar eerst een knop zat. Ik dacht dat daar ook een klein batterijtje zat, dus ik zocht en zocht, maar vond het niet. Dan maar eens op internet kijken wat voor batterij ik nodig heb........ huh? die is veel groter!  Ik bekeek een filmpje over hoe ik de batterij moest vervangen....... die zat dus ergens anders..... ik zette de knop er weer op.....  mijn gevoel zegt mij dat ik hem zo weer kan verliezen, dus plakband erover...... ik kan hem weer gebruiken. Er zijn nieuwe sleutelcovers te koop, maar voorlopig ben ik zo ook 'gered'..... en zelfs zonder dat......de sleutel werkt ook nog gewoon als sleutel! Dus geen ramp, maar  het is zo handig die afstandsbediening....... het gebeurt zo vaak dat ik binnen zit en mij afvraag of de auto wel op slot zit...... even op het knopje drukken en klaar!


Quote van de dag:

Zaterdag 18 juli 2020:

De nationale festivalcrew-dag
Kaviaardag
Wereldluisterdag
Mandeladag


Fijn weekend!






2 opmerkingen:

  1. Ze zijn echt mooi, zonnebloemen. En sterk.
    Hier gaat ook veel niet door, Vierdaagse en bijbehorende feesten vallen af. Een groot gemis voor veel mensen in de regio.
    Slechts hier en daar een kermis, muziekfeesten, boerenmarkten, enzovoorts. Een kermis kan haast niet, als je ziet hoeveel volk er altijd staat rondom goktenten en botsautootjes, de drank- en muziektent afgeladen, ik zou er niet naar toe gaan.
    De terrassen doen redelijk goede zaken maar veel horeca draait op carnaval en kermis.En andere activiteiten.
    De site lijkt me leuk, ik ga nog een keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier waren al eerder veel dingen afgelast, natuurlijk de avondvierdaagse, maar ook alle visdagen waar ik vaak EHBO bij doe en de kaasmarkten in Edam en korendag, meezingkorenfestival, palingrookwedstrijd enzo kan ik nog wel even doorgaan. Ik merk dat veel mensen denken dat alles weer kan en mag, maar sommige dingen zijn gewoon te druk. Het is sneu voor de ondernemers die er mee te maken krijgen, maar als iedereen zich aan de regels blijft houden kunnen ze waarschijnlijk wel open blijven.....ik denk alleen dat te weinig zich aan de regels houden.....vooral als er alcohol inzit.....jammer!
    Ik haal veel interessante artikelen uit de Quest, ik heb mij ook aangemeld voor nieuwsbrieven. Ik koop het blad ook wel eens.

    BeantwoordenVerwijderen