Zoeken in deze blog

zondag 26 juli 2020

Visdagen

De laatste jaren hebben we hier op 6 vrijdagen  de succesvolle Monnickendammer Visdagen.1
Erg leuk, heel gezellig en de vis (meestal gerookte haring)op brood die gratis uitgedeeld wordt is altijd heerlijk!  Er zijn oude speeltjes (hoepels, stelten, een gigasjoelbak..)
Elke week treedt er een ander koor op, heel leuk!
Er is te zien hoe vroeger de vis hier geveild werd en er kan geboden worden op een verse makreel. Er zijn allerlei lekkere dingen te koop en uiteraard ook vis, de visrokerij waar de meeste vis vandaan komt is daar heel dichtbij en ik kan de makreel zeker aanraden!
Monnickendam is geen vissersstadje, wij moesten het meer hebben van de visverwerking en de veiling.
Allerlei oude ambachten zijn langs de haven te zien, en een vaartochtje naar Marken behoort ook tot de mogelijkheden. Een botter bracht de meeste jaren de 'vis' aan, waarna de veiling kon beginnen. Daarna kon er een tochtje op de botter gemaakt worden.
Niet elk jaar is het hetzelfde, er komen dingen bij, maar er valt ook wel eens iets af.

Helaas gaat het dit jaar niet door...... logisch natuurlijk in dit coronajaar, er gaat zoveel niet door.
Het is gek, maar ik vind het erger om het te missen omdat ik om wat voor reden dan ook niet kan, dan dat het helemaal niet doorgaat. Nu heb ik minder het gevoel dat ik het mis, want het is er gewoon niet.
Maar toch is het jammer en hopelijk kan het volgend jaar wel doorgaan en anders toch vast wel in 2022.  Het is belangrijker dat we allemaal gezond blijven en pas als de dreiging van corona er niet meer/nauwelijks is is het weer leuk om bij dergelijke dingen te zijn
Dit jaar doe ik het met de filmpjes, ook leuk!
Visdagen 2
Visdagen 3
Visdagen 4 Dit vind ik zelf het leukste filmpje, maar de andere filmpjes zijn informatiever (en ook leuk)

Quote van de dag:

Zondag 26 juli 2020:

 One voice day
Nationale oom en tantedag
Internationale dag voor het behoud van het mangrovebos

2 opmerkingen:

  1. Het is niet anders, Een dooddoener, het is gewoon zo.
    Ik snap je reden om het in dit geval niet zo héél erg te vinden, het feest is er immers niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja precies.....het is niet anders en het is er gewoon niet. Volgend jaar beter....of over 2 jaar..... we zien wel.

    BeantwoordenVerwijderen