Zoeken in deze blog

zondag 5 juli 2020

Zwijgen is goud.....

Mijn oma Martis kwam vroeger vaak even bij ons langs.....het was een lief mens, maar ze keek vaak niet goed waar ze liep en stond daardoor wel eens bovenop iets dat er niet tegen kon.
Op een dag zag mijn moeder oma aankomen....zag ook al het speelgoed op de grond en flapte eruit: "Jongens, snel speelgoed opruimen voordat oma met die grote voeten alles stuk trapt". De broer haalden het speelgoed van de grond, net op tijd....oma kwam binnen en oudste broer verwelkomde haar met: "Oma, mamma zegt 'ruim snel op voordat oma met die grote voeten alles stuk trapt'"
Er was meer voor nodig om oma Jans kwaad te krijgen 😂.

Opa had ook zijn lieve kanten, maar kon ook verschrikkelijk lastig zijn en helaas viel dat meer op.
Op de muziekvereniging liep hij regelmatig kwaad naar huis, hij stopte ermee en liet zijn instrument achter! Een buurjongen kreeg dan de opdracht na afloop het instrument bij hem brengen...... opa Thijs pakte het aan en kwam gewoon de week erop weer.
Mijn broers zaten in Purmerend op school en toen ze op weg naar huis waren stopte er een auto: "Meerijden jongens?" .........Hé dat was de baas van opa: "Nou graag meneer U. "
Onderweg werd er gepraat en ineens vroeg baas U : "Opa is wel lastig hè?" "Ja meneer U, opa is soms wel lastig"
Het werd zondag, de dag dat we bij allebei de opa's en oma's langs gingen elke week en dan bij opa en oma Martis soep aten...... opa Martis keek niet vrolijk: "Zo, dus jullie vinden dat opa lastig is?" ze kregen die week geen zondagsgeld!
De baas had gezegd: "Ja kleinzoons vinden ook dat je lastig bent!" Wat een sukkel!


Quote van de dag:


Maandag 6 juli 2020:

Wereld zoönosen-dag
Wereld kusdag aka zoendag
Week van de digitale radio



4 opmerkingen:

  1. Klinkt grappig maar het was niet mooi van die baas.
    Heel flauw, eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mee eens.....het eerste stukje, dat mijn broer dat tegen oma zei die snap ik, dat is kinderen eigen, maar die baas had dat natuurlijk niet mogen doen, die was de kinderleeftijd ruim voorbij. Hij had bovendien zelf nog uitgelokt dat ze dat zeiden en het dan nog doorvertellen ook....niet leuk. En opa was flink kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kinderpraat is humor. :-D
    En dat je opa kwaad was kan ik me voorstellen, in dit geval. als is het jammer voor de broers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat hij kwaad was snapte ik, maar de schuldige is baas U.
    Kinderen zeggen alles...... dat levert vaak leuke, maar soms ook gênante situaties op.

    BeantwoordenVerwijderen