Zoeken in deze blog

maandag 17 augustus 2020

Apparaten moeten het gewoon doen!

 Sjongejone, apparatuur en ik.... dat is geen goede combinatie. Hele simpele dingen gaan nog wel.... die doen het of die doen het niet.... daar zijn geen updates of resets of wat dan ook voor nodig..... maar zodra het wat moeilijker wordt word ik zenuwachtig als het niet werkt. 

Mijn smartphone deed van de week al moeilijk.... het toetsenbord pakte letters van een andere regel en dat werd ingewikkeld....sommige letters lijken helemaal niet meer te kunnen (ik heb in elk geval nog niet ontdekt waar die naar verhuisd zijn), dus lastig. Maar zondag kon ik ook niet meer in mijn whatsapp komen..... dat is nog lastiger.  
Hij wordt een daggie ouder, het scherm vertoond kleine scheurtjes, de accu is nog acceptabel, maar is wel duidelijk minder aan het worden..... helaas, een nieuwe stond voor volgend jaar op de planning, maar dat moet dus eerder! 

Ik meldde op Facebook dat mensen mij geen whatsapp moesten sturen en liever ook geen sms, want dat kon ik nog lezen, maar voor hoe lang nog? Als het één na het ander uitvalt wordt dat moeilijk. 
Gelijk stroomden er allerlei tips binnen....hartelijk dank daarvoor..... hulp werd aangeboden, tips voor "betaalbare" phones" ..... Ik ben niet veeleisend wat zo'n ding betreft, ik ben er ook niet handig mee, dus gebruik zoveel mogelijk de laptop. Een supersnelle phone is voor mij dan ook niet belangrijk. Als alle normale dingen erop zitten en werken is het mij goed genoeg! 
Edwin hielp via pb..... top allemaal.....bedankt Saskia en Jeremy, Christine, Mieke, Yvonne en Edwin!!!!!  💓💓💓💓💓💓

Een tip dat ik whatsapp ook op mijn laptop kon zetten.....top....ik ging er meteen mee aan de slag.....het begon goed....makkie.....maar toen.....moest ik mijn whatsapp op mijn foon openen om verder te kunnen.....tsja..... dat ging dus niet.😂

Edwin kwam met een tip over een foon die toch weer goedkoper was dan wat ik eerder zag......  die moest het dan maar worden. Bestellen dan maar! Hm.... er moet een nanokaart in....heb ik die? Even het telefoontrommeltje pakken (daar bewaar ik alles wat met de foon te maken heeft in)..... uh.... die stond altijd hier! En nu niet! Lang niet nodig gehad, vorig jaar is veel van zijn plaats geweest...... toen zal het mis gegaan zijn..... mopperdemopper, waar is dat ding? Ik keek of ik hem iets verder had gezet.... ik keek op andere niet geheel onlogische plekken....niks! 😡

Nou, dan maar mijn phone openmaken..... o, dat ding kan er alleen uit als de accu eruit gaat. Hm.....ik denk een microkaart, maar ik zie lijntjes die doen vermoeden dat hij voorbereid is op nano. En anders moet hij maar weer geknipt worden..... heb ik al eerder laten doen bij een telefoonwinkel, dat was gratis (ik ben geen klant) en ze waren erg aardig. En als ze er een klein bedrag voor vragen vind ik dat ook niet erg. Ik ga alleen nog niet veel naar winkels, maar als het niet anders kan dan moet dat maar. 

Toch bestellen dus maar..... betalen...... er stond nog 7 euro en 31 cent op mijn rekening.....  nou ja, nood breekt wet, vrijdag staat er weer wat op! Dan maar even wat overhevelen van iets anders.... en als het echt niet anders kan moet ik maar even rood staan, dat mag gelukkig en het is maar voor kort..... ik ben nu zover, nu ga ik het niet meer afbreken!  En hoewel ik mijn foon weinig gebruik, vind ik toch dat een mens niet zonder kan. Ik heb geen hand die vergroeid is met de foon......  sommige mensen lijken geen 10 seconden zonder te kunnen...... irritant voor anderen..... en eigenlijk zielig voor de persoon zelf ook..... want als dat nou het belangrijkste in je leven lijkt te zijn dan is het niet best volgens mij. (Vaak gebruiken vind ik wat anders dan altijd en overal op dat ding kijken!).😂😃(o jee...hier krijg ik vast commentaar op 😂😂😂😂)

Maar goed, hij schijnt onderweg te zijn.....  maandag eerst (eindelijk) mijn tv-kastje van KPN ophalen, die ligt al vanaf woensdag klaar (ik had 7 dagen de tijd om hem op te halen). 
Ook zo'n klus waar ik tegenop zie. Met dat warme weer zag ik het al helemaal niet zitten om achter het kastje waar het opstaat in de wirwar van kabels de juiste kabel te ontwarren.... de boel inpakken en meenemen..... de nieuwe ophalen en de oude inleveren en dan meteen weer thuis de nieuwe installeren..... en maar hopen dat het lukt. Daar moet ik mij geestelijk op voorbereiden! En dat lukt niet als het zo heet is, dus ik gunde mijzelf nog even uitstel!  Ik kan wel wachten met ophalen tot de nieuwe foon er is, maar dan krijg ik alles tegelijk..... dat is niks.....bovendien is het dan veel later....ik moet wel even de tijd hebben om alles voor elkaar te krijgen zodat ik weer tv kan kijken. Ik kijk veel.... ben niet verslaafd, niet echt.... maar als ik alleen ben kijk ik erg graag tv! Als er iemand is zal ik hem altijd uitzetten en dat vind ik ook helemaal niet erg..... maar ja.... er komen nu niet veel mensen, dus staat hij vaak aan! 

Kaartje er weer in.... accu er weer in...... aanzetten.....code...... shit..... die toetsen doen het ook niet goed...... uiteindelijk kreeg ik wel 4 cijfers (na steeds opnieuw te hebben geprobeerd), maar er zijn alleen stippen te zien, dus of ze goed zijn..... nou ja, i keer proberen dan....bevestigen maar.....dat deed ie niet! Ik durfde niet meer. Dan maar uitzetten.....hoewel dat ook niet helemaal lukte..... want mijn 'ja uitschakelen' leek het ook niet te doen....het gaat lekker. 

Een jaar of 2 geleden (schat ik) moest ik een kleinere kaart van tele 2..... maar tele 2 is gestopt met prepaid en stuurde mij door naar T-mobile. Ik was bang dat ik misschien niet meer genoeg aan mijn telefooncode had..... ik had misschien meer nodig, pukcode of weet ik veel wat..... maar dat zit allemaal in dat blik!  Op mijn tele2 account stonden ook wat gegevens waar ik misschien wat aan had, maar dat bestond niet meer. Toen was ik in de war....ik dacht dat ik naar Vodafoon over was gegaan en keek daar..... volgens mij had ik geen account (dat kon wel kloppen natuurlijk).... nou, dan maar een nieuwe..... ik zou een bevestiging krijgen via sms....... dat gaat dus niet. Achteraf niet erg, want ik heb geen Vodafoon, maar dat wist ik toen nog niet. 
Ondertussen kreeg ik het steeds warmer, volgens mij smolt ik, want er liepen allemaal druppels over mijn gezicht. Ik kreeg buikpijn (omdat ik mij veel te druk maakte)...... en ik werd steeds nijdiger! Stomme apparaten! 
Ineens zag ik het blik. Wel in de buurt van de juiste plek, maar een heel ander soort plekje....niet logisch....maar goed..... dat is terecht. Als maandag mijn nieuwe foon komt heb ik alle codes. 
Ik ben ook niet handig met het installeren van foons...... maar goed, het belangrijkste zal wel lukken. Evt. kan Edwin later wel kijken wat er nog meer moet gebeuren...... ik krijg hem toch zeker zover dat ik er mee kan bellen neem ik aan. 

En hoewel ik veel negatieve berichten over facebook hoor ben ik er nog altijd heel blij mee. 
Natuurlijk moet je uitkijken wat je erop zet en natuurlijk moet je een hoax niet delen en gebeuren er rare dingen via Facebook, maar heel veel ligt niet aan Facebook zelf (ook al ben ik het niet met alles eens), maar vooral aan de gebruikers of eigenlijk misbruikers.  
Via Facebook hou ik eenvoudig contact met veel mensen..... ik lees vaak dingen waardoor ik weet hoe het met ze gaat en dat zijn vaak dingen die ik anders niet geweten zou hebben, maar toch leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven. Soms laat Facebook wel eens dingen niet zien of pas veel later, waardoor sommige mensen lijken te zijn verdwenen..... dat merk ik niet altijd, dat is jammer.
Er is vaak hulp als ik ergens mee zit, zoals nu...... en zelfs al kunnen ze niet helpen, meestal zijn er toch wel een paar aardige reacties en dat helpt ook. 
Nare reacties krijg ik niet vaak.... meestal is dat dan op een andere site waar ik ergens op gereageerd heb...... het komt weinig voor, maar over het algemeen reageer ik dan niet meer....hooguit 1 x en niet meer. Ik hou het dan netjes, ik verlaag mij niet tot scheldpartijen....als die ander dat wel doet zegt dat heel veel over die ander.....daar doe ik niet aan mee. Dus heb ik nooit Facebookruzies......  ik bemoei mij dan ook niet met andere ruzies. Meestal is het een storm in een glas water.....ze gaan hun gang maar, ik haak af.... er is genoeg leuks! 
Ik vind Facobook dus nog steeds fijn..... en zelfs als ik niet slapen kan en dan maar wat op Facebook zet komen er leuke reacties.... van anderen die ook nog wakker zijn. Dat is leuk..... dan voel ik mij minder eenzaam en alleen (dat gevoel heb ik niet vaak, maar aanspraak is altijd leuk...ook via Facebook!). 

Ik weet nu al dat ik mij een stuk beter zal voelen als mijn nieuwe smartphone het doet (stuur voorlopig nog meer geen whatsapps e.d.) en als het tv-kastje aangesloten is en werkt.  Echt....ik kan hier niet goed tegen! 
Ik weet van een eerdere keer toen ik een nieuwe foon kreeg dat ik bijv. telefoonnummers zowel op de telefoon zelf had opgeslagen als op mijn geheugenkaartje. Geen idee hoe ik dat deed, het was geen bewuste keuze.....  ik weet ook niet hoe ik dat kan zien..... alle kans dat ik dus niet alles krijg zoals het moet, maar dan mag Edwin het later afmaken! 😋

Quote van de dag:

 


Maandag 17 augustus 2020:

Zwarte kat waarderingsdag
Sint Juttemis
Hartjesdagen




2 opmerkingen:

  1. Dit begrijp ik ten volle, beter dan de apparaten. Daarvan krijg ik het warmer dan van tropische temperaturen.
    Gelukkig heb ook ik een zoon die 'n beetje ver woont (Arnhem) maar vaak genoeg komt om me uit de internetbrand te helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hanig die Arnhemse zoons..... maar ja, hier vandaan is het net even te ver voor klusjes en in coronatijd zien we elkaar veel minder.

    BeantwoordenVerwijderen