Zoeken in deze blog

vrijdag 28 augustus 2020

Verhitte strijd!

 Lang geleden keken we naar een voetbalwedstrijd waarbij de verwachting was dat het een ruwe wedstrijd zou worden. Mijn broers waren nog niet getrouwd en keken samen met mijn vader en een stel vrienden naar de wedstrijd, gewapend met pen en papier om alle overtredingen te noteren. 
Ik vond dat altijd heel gezellig en keek mee. Het spelletje had ik nog niet helemaal door, want als er iemand viel zag ik er meteen een overtreding in en dat waren de anderen dan meestal niet met mij eens. 

Ineens viel het beeld uit...... o jee, wat nu? 

De hele groep was welkom bij de buren, alleen de vrouwen bleven achter: Mijn moeder, mijn toekomstige schoonzus en ik. 
Het was ineens wel erg stil. Maar mijn schoonzus zag ineens: "Er komt rook uit de tv" Snel trok ik de stekker eruit en was op dat moment verbaasd dat het niet stopte....stom natuurlijk. Snel werd mijn vader gehaald en die sjouwde de tv naar buiten waar hij verder uitbrandde. 
De knoppen lagen ondertussen gesmolten op de kast. 

Welke wedstrijd het precies was weet ik niet meer, maar volgens mij was één van de clubs Estudiantes en het speelde zich af in de tweede helft 60-er jaren. 

Quote van de dag:



Vrijdag 28 augustus 2020:

 Europese nacht van de vleermuis
Gronings ontzet
Lees stripboeken in het openbaar dag
Redheaddays

Geen opmerkingen:

Een reactie posten