Zoeken in deze blog

vrijdag 7 augustus 2020

Geurtje is jarig

Hieperdepiep, Geurtje is jarig! 

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Geurtje, maak er een mooie dag van!!!





Een beetje anders dan anders.......ik ben er niet, ik blijf thuis. Ik heb nog meer verjaardagen dit weekend, maar ook daar ga ik niet naartoe.  Verjaardagen doe ik nog niet aan, teveel mensen bij elkaar vaak en bij Geurtje is de reis vooral een probleem. Met het ov vind ik nog niet ideaal, liever niet, ook teveel mensen en te lang onderweg. 

Ik twijfelde al een maand wat ik zou doen...... wel gaan, niet gaan.....ook afhankelijk van hoe corona zich gedraagt en dat gaat niet zoals ik zou willen. Nog geen tweede golf, maar er zijn elke dag weer veel meer besmettingen en die vallen niet allemaal toe te schrijven aan meer testen. Het testen loopt overigens alweer wat terug, maar het is meer dan het tijdens de eerste golf was. 
Veel besmettingen zijn het gevolg van verjaardagen en andere familie- en vriendenfeestjes.

Met de auto, daar ben ik nooit gek op, ik vind autorijden heel vermoeiend en dan op één dag heen en weer (want ik wil er nog geen logeerpartij van maken) is zeker in deze hitte niet te doen voor mij. Ik slaap dan wel minder, maar nog steeds niet helemaal op de goede tijden, dus ben ik bang dat ik achter het stuur in slaap val, ik doe steeds mijn best om niet overdag of 's avonds in slaap te vallen, maar het lukt echt niet. Donderdagavond heb ik ook weer uren liggen slapen....kort na het eten viel ik in slaap....eerst heel even, later sliep ik door tot half 10..... dat was niet de bedoeling. 

Met de auto moet ik ook vroeg weg, want ik moet voor donker thuis zijn....... ik maak echt ongelukken als ik in het donker rij, tenzij ik de weg erg goed ken, maar dan moet het ook niet te lang duren, want van het turen gaan mijn ogen tranen. Ik moet dus speling hebben, want als ik een lekke band krijg, in de file kom, verkeerd rij of wat dan ook, ben ik zomaar een uur langer onderweg.......en dan moet het dus nog steeds licht zijn. 

Logeren bij Edwin vind ik altijd heerlijk....... lekker winkelen en wandelen,  maar dat winkelen staat op een heel laag pitje, meer een spaarbrander.  Het is in zijn huis lekker koel met dit weer in vergelijking met de meeste huizen....... ik was er twee jaar geleden tijdens die hitte ook en het was daar goed uit te houden.  

Dus jammer, maar ik vier het thuis in gedachten mee! Er komen betere tijden..... ooit kunnen we het virus verslaan, geheel of gedeeltelijk. Net als de griep, die komt elk jaar terug in een andere vorm, maar door de griepprik krijgen veel mensen het niet of minder heftig. De griepprik helpt bij mij echt! Ik had echt elk jaar minstens 1 keer een flinke griep, sinds ik de griepprik krijg niet meer.....nou ja, nauwelijks. 1 keer was de griep nog wel stevig, maar dat was maar een paar dagen, een groot verschil met voor de prik. Dus als er een soortgelijk coronavaccin komt zijn we al een eind op weg....... daarbij kunnen ze ondertussen ook steeds meer doen om de ziekte een beetje in toom te houden.....nog niet voldoende voor iedereen, maar er zijn steeds meer middelen die een goed effect hebben. Dus hopelijk ontdekken ze nog meer en krijgen ze grip op corona. 

Als alles weer kan dan haal ik het in...... komt helemaal goed! Ik kom logeren, ik ga winkelen en ik nodig Edwin, Geurtje en Wesley uit om wat te nemen op een terrasje. 

Overigens heb ik nog steeds geen moeite met de situatie....... ik hou mij nog steeds streng aan de regels, kom wel buiten om te wandelen of te fietsen en ik ga naar de winkel als ik boodschappen nodig heb, maar verder ben ik thuis. Ik spreek genoeg mensen, ik vereenzaam niet.....ik kom onderweg mensen tegen, zie mijn buren in de tuin, heb telefoon en internet en hou van tv-kijken..... ik vermaak mij wel. Natuurlijk mis ik wel dingen, maar dat is geen ramp......de reden zorgt ervoor dat ik het geen probleem vind om zo te leven.  

De hitte is nog niet op zijn hoogtepunt, maar mij is het al veel te warm. Donderdag daarom rustig aan gedaan, het meeste deed ik 's morgens heel vroeg..... om 6 uur hing bijvoorbeeld mijn was al te wapperen buiten en had ik al wat onkruid weggehaald (alle beetjes helpen).  
Laten even gefietst naar de supermarkt en dat was wel te doen, fietsen is beter dan lopen als het warm is.  's Avonds laat nog even gelopen, ik moest een verjaardagskaart (gelijk met Geurtje jarig) wegbrengen en dat was net mooi voor een wandeling. Het was nu niet meer zo warm, af en toe een frisse wind, maar toch lukte het mij niet om tempo te maken..... drijfnat en moe kwam ik weer thuis.  Meestal lukt het mij om een kaart heel stil in de brievenbus te gooien, maar deze keer hoorde Bobbi mij, jawel, DE Bobbi! Hij begon te blaffen.....oeps.....een slapende hond wakker gemaakt en misschien ook slapende mensen....sorry! 



5 opmerkingen:

  1. En jij gefeliciteerd met de verjaardag van Edwins vriendin!
    Reizen met dit weer is geen pretje, hoogsten zou een ritje te paard wat verkoeling brengen maar hoe kom je zo gauw an een paard...



    je er niet naar gaat,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, dan heb ik wel een zere kont tegen de tijd dat ik daar aan kom. Dank je wel.
    Ook vanwege corona zie ik het nog niet zitten, maar de temperatuur komt er nu ook nog eens bij. Niet te doen deze hitte en morgen nog warmer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben benieuwd, het is hier nu 33 graden.
    Morgenochtend ben ik weer vroeg bij de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoewel ik geen ochtendmens ben doe ik alles vroeg! Daarna is het echt niet meer te doen voor mij. Daarna wel een siësta!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mieke Lavrijsen 🍰🎈🎁

    Remco Martis Gefeliciteerd

    Mieke Lavrijsen Ik doe het net als jij Ans, ben voorzichtig! Eind mei was Rik jarig, afgelopen woensdag Koen. Eefje heeft me bij allebei hun verjaardagen gehaald en weer thuisgebracht. Kon ik ze allebei feliciteren. Haar moeder kwam 's middags even. Het zijn toch je kleinzonen die jarig zijn. In september is Stan jarig, doen we het ook zo. Er komt een feest voor de verjaardagen van alledrie de jongens. Ik ga daar niet naar toe, te veel risico.

    Ans Dekker-Martis Ja, ik ben het er helemaal mee eens. Er is hier ook nog bijna niemand binnen geweest sinds corona in Nederland is.
    Heel af en toe mag er iemand komen, daarna weer een tijdje niets. Zo blijft het ook overzichtelijk als er toch iemand besmet blijkt te zijn.....geen lange lijsten met contacten.
    Als Edwin en Geurtje om de hoek woonden zou ik misschien even langs gegaan zijn als er verder niemand is, maar eerst de bus, dan een uur in de trein en dan weer de bus..... nee, nu even niet.

    Mieke Lavrijsen Dat laatste snap ik!!

    Yvonne Willen Van harte gefeliciteerd Ans!

    Ans Dekker-Martis Dank je

    Henriette Hartman-Kompanje Gefeliciteerd met Geurtje !

    Ans Dekker-Martis Dank je

    Geja Staal Gefeliciteerd allemaal!

    Ans Dekker-Martis Dank je wel

    Liesbeth Bokhove

    Ans Dekker-Martis Liesbeth Bokhove thanks

    Els Niet Bekend Gefeliciteerd met Geurtje

    Ans Dekker-Martis Dank je

    Lonneke de Wilde-Böke Gefeliciteerd

    Ans Dekker-Martis Dank je


    Nelly Martis Gefeliciteerd🎉🎈

    Ans Dekker-Martis Dank je wel!

    ·

    Giusy Scarfo Gefeliciteerd met Geurtje!🥳 Ik geef je groot gelijk, ik neem momenteel geen trein of bus. En drukke verjaardagen sla ik nu helemaal over.

    Ans Dekker-Martis Dank je wel. Ja, ik ben liever voorzichtig. Sowieso ben ik voorzichtig met visite.

    Anton van Batenburg Gefeliciteerd 🎉

    Ans Dekker-Martis Dank je wel

    Pat Ricia Alsnog van harte gefeliciteerd met Geurtje!

    Ans Dekker-Martis Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen