Zoeken in deze blog

zondag 2 augustus 2020

Knutsel en frutsel

Mijn poppenhuis wordt steeds weer aangevuld. Ik ben er op het ogenblik niet zo heel vaak mee bezig, maar zo af en toe maak ik toch weer wat. Vooral van Hey clay, een lichte  klei die snel droogt, daar heb ik nog zat ideeën voor!  
Dat zijn klusjes die ik doe terwijl ik tv kijk..... met Pasen maakte ik er een schaal met eieren van en een vaas met tulpen. Nu maakte ik een andere vaas met bloemen, klompen en een wandelstok voor opa en een hoedje.  (Dat is wat klein uitgevallen, opa's haardos is te heftig)



Sinds ik het poppenhuis kreeg is er al heel wat veranderd


Ik begon met schilderen...... wel dezelfde kleuren als mijn vader lang geleden koos, maar andere tinten....het groen wat lichter (en ik maakte gelijk de kozijnen wat breder), het rood wat donkerder. Het wit met zand erdoor waardoor de muur iets ruwer werd. De klimop kreeg ik na een oproep waar ik zoiets kon vinden (steeds waren de bladeren te groot), ik kreeg ook veel poppetjes en meubels, ik struinde rommelmarkten af. Ik maakte plantenbakken, maakte brillen, pruiken, snorren, baarden en hoeden, dubbele poppen had ik ook, meerdere zelfs, ik veranderde er dan ééntje.....met andere kleding, verf en make-up zijn ze dan toch verschillend. 







Ik maakte bijtjes voor in de klimop,



 een bord met de naam van het huis en ik maakte een halsbandparkiet die op het bord mocht zitten. 



Ik vond een klein vogelhuisje en hing het op. 


Ik kocht spulletjes die daar niet voor gemaakt zijn..... zoals gummetjes in de vorm van een beker cola en een hamburger. Ik kreeg knutselspullen opgestuurd en heb daar al veel van kunnen gebruiken, zo blij mee! Ik heb nog veel meer plannen, maar er zijn andere dingen die belangrijker zijn, dus ik doe nu alleen maar kleine klusjes. Leuke klusjes voor even tussendoor. 






Zondag 2 augustus 2020:

Gouden leeuwaapjesdag
Vegan potluck day
Internationale week van de assistentiehond
Deventer boekenmarkt

(altijd even controleren of het wel doorgaat!)

4 opmerkingen:

  1. Een hobby waarbij je tegelijkertijd kan tv kijken, hoe handig wil je het hebben😉.
    Naar ik zie dat het leuke resultaten geeft. Er zijn vreel mensen die er van ouden, er zijn ook clubs van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, een club gaat mij dan net even te ver.
    Een vriendin van mij gaat ook beginnen, ik heb haar aangestoken hahaha, zij gaat van een (boeken-)kastje een poppenhuis maken en ook zoveel mogelijk zelf knutselen.
    Soms gun ik mij geen tijd, maar ondertussen tv kijken dat kan dan weer wel hahaha, die klei is leuk om mee te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Via Facebook:


    Via Facebook:

    Susanne Bout Wauw... wat een verschil. Dat heb je echt mooi
    gedaan.

    Ans Dekker-Martis Dank je. Het is leuk om veel zelf te doen....ook al is dat meestal niet perfect, maar het is daardoor wel echt MIJN poppenhuis geworden.
    Ook het zoeken naar dingen en evt. aanpassen is erg leuk (zoals een keuken die ik kreeg..... te klein....maar die …Meer bekijken

    Carry Kohlmeijer Mooi hoor😁

    Ans Dekker-Martis Dank je :D

    BeantwoordenVerwijderen