Zoeken in deze blog

maandag 10 augustus 2020

Het weer weer en meer

 En nog steeds is het warmer dan warm...... ik ben niet gemaakt voor deze temperaturen. 
Al een tijdje verheugde ik mij op onweersbuien komende donderdag....... dat was de verwachting.....maar de plannen zijn veranderd, geen onweersbuien, geen regen.....wel vanaf vrijdag temperaturen hier die net onder de 30 zijn......eindelijk! Nog steeds te warm, maar elke graad minder is meegenomen. 
Zondag was het officieel een hittegolf, een echte landelijke hittegolf. We hadden al een te warm voorjaar met wel hier en daar een locale hittegolf, maar echt landelijk is dit jaar voor het eerst....en deze lijkt lang te gaan duren. Dat is dan het derde achtereenvolgende jaar met een smoorhete zomer. 
Dit jaar is minder droog dan voorgaande jaren, want tussendoor hebben we nog flinke buien gehad. 
Zondagochtend was het 28 graden in de kamer, ik zette weer vroeg alles tegen elkaar open....het zakte nauwelijks. Er stond wel wat wind die verkoelend voelde en bij mij aan de achterkant was het lang uit te houden.....tot de zon daar kwam. Maar in de avond kwam er meer wind en toen de zon zijn kracht verloren had was het nog even heerlijk buiten, de knalrode zon was nog zichtbaar door de bomen, maar gaf geen hitte meer. Even bijkomen, heerlijk die frisse wind. 
Weer veel geslapen 's middags en 's avonds.....nu met die hitte is dat wel lekker. 

Ik kreeg een berichtje op mijn foon......ik wilde antwoorden, maar ik kreeg de verkeerde letters.....na een tijdje kwam ik erachter dat ik een regel hoger moest klikken dan er stond.....maar dan nog......de bovenste regel blijft de bovenste regel......die letters krijg ik dus niet. Het werden korte antwoorden. Opnieuw opgestart bracht geen verbetering.....hopelijk heeft hij alleen last van de hitte.....ik was nog niet van plan een nieuwe te kopen..... eerst een printer was mijn plan.......zucht. 

Quote van de dag:


Maandag 10 augustus 2020:

 Internationale vlogdag
Internationale dag van de biodiesel
Wereld leeuwendag

2 opmerkingen:

  1. e gaan gewoon door met puffen en ventilators aanzetten. 🙄
    Ik denk dat ik een airco ga kopen. Als ze niet te duur zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn wel betaalbare airco's.....wel lekker met dit weer.

    BeantwoordenVerwijderen