Zoeken in deze blog

donderdag 13 augustus 2020

Weinig te melden......

 ...... want het is nog steeds smoorheet. Ik zou graag vertellen over onweersbuien met grote verkoelende regendruppels, of een flinke bui waarbij ik dansend door de plassen rende......maar de enige plassen zijn van mijn eigen zweet dat letterlijk in stralen van mij afrolt. Ik voel mij vies en wil steeds douchen, maar dat werkt zolang ik onder de douche sta, zodra de kraan dicht gaat begint het weer. Heel onsmakelijk, maar ik kan het ook niet helpen. En we mogen ook niet te lang douchen, want dat kunnen de waterleidingbedrijven niet aan. Natuurlijk kunnen we het gewoon doen, er staat geen boete op, maar het risico zit erin dat het op raakt en dat ze de druk verlagen als er teveel gebruikt wordt en dat is misschien nog erger dan een boete. Ik probeer mij dus in te houden!


Er was wel weer een verkoelende wind, maar dat ging precies hetzelfde.....het helpt zolang het duurt.
In huis wordt het steeds een beetje warmer (nu al 29 graden), hoewel ik in alle vroegte alles tegen elkaar openzet om het te laten doorwaaien. Ik voel dan dat er een frisse wind door het huis trekt..... totdat het buiten warmer wordt en dan gaat aan de zonkant de deur dicht. 's nachts koelt het maar langzaam af, vanaf een uur of 3 of zo is het 22 graden, maar zodra de zon op is loopt dat weer op tot boven de 30.....en dat is erg warm! Nachten waarbij het kwik niet onder de 20 graden komt zijn tropennachten...... ik ga NIET naar de Tropen! Echt niet, dit zoek je toch niet vrijwillig op? Tropendagen en tropennachten, ik krijg er tropenkolder van!

We verbreken weer alle records, na de warmste 8 augustus ooit gemeten volgde een paar dagen later de warmste 11 augustus ooit gemeten. Het was het achtste weerrecord dit jaar. 
We zitten ook in de langste reeks tropische dagen (30 graden of meer) ooit.(in België heten dat hittedagen).  

Maar er is verkoeling op komst...... zware onweersbuien (tropische buien?) ..... daarna 'keldert' de temperatuur, hij kukelt naar onder de 30 graden......   nog steeds te warm, maar elke graad minder is er één. 
Mijn zelfgemaakte airco helpt een beetje...... een fles met water in de vriezer leggen en daarna voor de ventilator zetten..... (doe de fles niet te vol, anders vriest hij stuk en zet er naderhand wel iets onder, want het wordt een natte boel!). Het helpt echt! 
Maar het blijft toch warm!

Ik heb dus niks te melden, ik kan alleen maar over het weer praten.....tropenkolder! 

Maar vandaag is MIJN dag..... het is linkshandigendag....13 augustus! En deze dag hoef ik niet te delen met allerlei andere bijzondere dagen, nee, het is alleen linkshandigendag! Alle aandacht voor de linkshandigen dus. Voor een linkshandige is het een compliment als iemand zegt dat hij/zij 2 linkerhanden heeft! 

  Quote van de dag:

En ik hou niet van spuitjes.



2 opmerkingen:

  1. Een linkse dag, ik zou maar link uitkijken als ik jou was.😏

    Vanmorgen regende het een paar druppels, zalig om er in te staan maar het was te kort.
    Een uur later was alles verdampt. Snik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog steeds alles droog......verwachting is vannacht en morgen regen- en donderbuien.
    Jammer dat er zo weinig viel bij jou..... en op andere plekken was het juist teveel, het is niet eerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen