Zoeken in deze blog

maandag 12 oktober 2020

Belt u maar niet!

 Nog altijd wordt ik zo nu en dan gebeld door bedrijven waar ik niet door gebeld wil worden.... ik sta ingeschreven bij het bel-mij-net -register, maar ze vinden altijd wel een reden waarom het wel zou mogen...... zoals het meedoen aan een enquête jaaaaaren geleden en die ik bovendien niet eens afgemaakt had omdat ik doorhad dat ik waarschijnlijk gebeld zou worden.
Ik word niet meer zo vaak gebeld als vroeger, maar soms heb ik er weer eenje, zoals maandag.
Waar hij precies van was verstond ik niet, maar het woord energie zat erin en meestal zijn die nogal hardnekkig. Ik vond zijn verhaal vaag en ging er nauwelijks op in....ze zouden beloofd hebben te bellen als de energietarieven omlaag gingen..... kan best, maar daar heb ik niet om gevraagd. 
Ik besloot er snel een eind aan te maken:
"Dat is goed, ik ga het opzoeken!" 
"Wat gaat u opzoeken?" (klonk allesbehalve vriendelijk)
"Nou, waar u het net over had!" 
"Maar ik zeg het u toch al?" (ik voelde dat hij nijdig werd)
"Ja, maar ik zoek het liever zelf op".
"IK ZEG HET U TOCH?" hij vond het echt niet leuk meer.
"Oké.....dag meneer" overdreven vriendelijk hing ik op.
Wat een sukkel!

Quote van de dag:



Dinsdag 13 januari 2020: 

Nationale datacenter-thuiswerkdag
Dag van de eigen zaak 
Geen-BH-dag
Internationale begrijpelijke (schrijf)taal-dag
Internationale dag ter voorkoming van natuurrampen
Internationale trek een pak aan dag
Internationale dag van de sceptici
Wereld trombosedag
Wereld kunstmestdag 
Ada Lovelace-dag



 

2 opmerkingen: