Zoeken in deze blog

woensdag 21 oktober 2020

Sorry mensen


.... ik wil het even over de koning hebben...... en dan is het over en sluiten!
Nee, het was niet slim van hem, maar hé.....hoeveel mensen zijn er niet in het vliegtuig gestapt zodra het weer  'mocht'?  Was dat verstandig? Naar mijn idee niet en sommige mensen hebben hun vakantie ook voortijdig moeten afbreken omdat het land waar ze zaten een ander kleurtje kreeg. 
Het gezin ging naar een plek waar het geel was, dus het mocht! Als het oranje of rood wordt is dat natuurlijk een probleem, maar nu was het geel. Als het veranderd zitten ze daar wel in hun eigen huis en dat is toch net even anders dan op een camping of in een hotel. 
Het was niet aardig..... niet solidair met de mensen die nu niet weg kunnen, maar ze kunnen wel meer dingen die wij niet kunnen en wij kunnen weer dingen doen die zij niet kunnen.... verschil moet er zijn! 
Ik zou het in zijn plaats niet gedaan hebben, maar heel veel mensen maakten dit jaar reizen waarvan ik hetzelfde dacht: "Dat zou ik nu niet doen!" . 
Hij heeft uitvoerig zijn excuses aangeboden, maar veel mensen vinden dat ook weer niet goed genoeg. 
Ja, het was wat stijfjes, formeel en een opgezegd lesje, maar wat wil je dan? Moet hij gaan hakkelen en verkeerde dingen zeggen waardoor het nog erger wordt?  Of: "Heeeeee beste mensen..... sorry onderdanen, maar dit was een foutje van mij...., bedankt hè? 'kzallutnooit meer doen.... de mazzel!"  Is zoiets dan beter? 
Ondanks zijn geld zou ik niet met hem willen ruilen..... hij doet het nooit goed! Dat heeft iedereen wel eens, maar hier valt altijd half Nederland over hem heen! 
Het is moeilijk...... en koren op de molen voor mensen die tegen het koningshuis zijn. 
Ik ben niet tegen ze.....ik vind het wel iets hebben...... maar ik verafgood ze niet.
Ik denk niet dat we met een president beter af zijn, dat brengt weer andere problemen met zich mee.
Natuurlijk zijn er dingen dingen die  in mijn ogen anders zouden moeten........ maar dat zal altijd zo zijn..... het is nooit perfect! Dat wil niet zeggen dat er geen kritiek mag zijn en dat sommige dingen misschien nog eens bekeken moeten worden, maar als het één opgelost is dient er zich wel weer iets anders aan. 

Quote van de dag:


Donderdag 22 oktober 2020:

Wereldstotterdag
Wereld energiedag
Dag van de noot
CAPS LOCK DAY
Clean up the earth day

1 opmerking:

  1. Geertje Woldering
    Hij is precies zijn opa

    Ans Dekker-Martis
    Hahaha

    Susanne Bout
    Ik ben het helemaal met je eens.
    Overigens is volgens diverse berekeningen een republiek onderhouden even duur als een koningshuis onderhouden. En hij opent toch af en toe deuren die een president niet openen kan.

    Ans Dekker-Martis
    Ik beweer dat ook altijd... dat het wat geld betreft lood om oud ijzer is, maar dat kan ik niet onderbouwen, dus dat had ik maar even weggelaten.
    Een koning heeft toch iets speciaals en dat heeft vaak toegevoegde waarde.
    En kritiek hebben mag op z'n tijd, maar nu is het wel weer genoeg. Hij deed niets strafbaars, het was alleen niet handig. Excuses aanvaard!

    Yvonne Vermist
    Ik hoopte al dat hij zelf zou reageren op alle commotie. Prima zo !

    Mieke Lavrijsen
    Yvonne Vermist Ben ik met je eens Yvonne!! Wie zonder zonde is .....

    Ans Dekker-Martis
    Ik vind het heel goed dat hij reageerde, dat is altijd beter dan wachten tot de storm voorbij is.
    En al was het niet handig wat ze deden..... zo'n drama was het nou ook niet!

    Henriette Hartman-Kompanje
    Ja dit is wel zo netjes !

    Ans Dekker-Martis
    Mee eens, maar hier is ook wel weer veel commentaar op, hij kan het echt nooit goed doen.

    Henriette Hartman-Kompanje
    Ja haha zag het bij Jinek gisteravond , het is idd nooit goed!

    Ans Dekker-Martis
    Erg toch?

    Henriette Hartman-Kompanje
    Nou zeker weten , het is nu wel klaar hoor !


    Yvonne Willen
    helemaal met je eens. Je zal maar in hun schoenen staan...heb me al de hele tijd voor zitten stellen hoe die pubers van hun boos zullen zijn..

    Ans Dekker-Martis
    Yvonne Willen, Vooral omdat het geel was deden ze het niet echt fout..... niet verstandig, maar half Nederland stapte van de zomer in het vliegtuig. En dan in hun eigen huis daar..... dat is toch ook anders. En die meiden zullen zeker flink nijdig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen