Zoeken in deze blog

donderdag 8 oktober 2020

Hieperdepiep......

 ...... er is er één jarig, dat kun je wel zien dat ben IK! 
Jawel, mijn 66ste verjaardag......opoe wordt oud!

Een eenzame verjaardag.....😂 .......in coronatijd. 
Ik overdrijf, ik voel mij niet eenzaam maar het is een andere verjaardag dan ik gewend ben. 
Ik krijg tegen lunchtijd visite, 2 personen, dan lunchen we gezellig samen en later komt broer nog even, als het goed is en dan zijn de anderen waarschijnlijk al weg en anders gaan ze weg (klinkt als opzouten, maar zo is het niet bedoeld hahaha).
Niet teveel mensen tegelijk en zeker geen mensen uit verschillende gezinnen in één keer. 
Geheel volgens de maatregelen van 28 september, maar ik had dit al voor die tijd grotendeels zo geregeld!

Zaterdag komt afdeling Arnhem...Edwin, Geurtje en Wesley........  ook heel gezellig! 

Ik vier het dus heel beperkt...... alleen volgens afspraak en dan nog heel beperkt. 2 dagen achter elkaar is omdat ik jarig ben, dat doe ik normaal niet in coronatijd, maar een keertje kan wel....altijd nog beter dan allemaal tegelijk. Ik vroeg aan niemand of ze wilden komen...... ik wilde niet dat iemand zich verplicht voelde..... maar het stond een ieder vrij om een afspraak te maken....nou ja, niet een ieder, anders vier ik wel erg vaak mijn verjaardag...... het is dus een select groepje mensen....meer wil ik niet! Dan blijft het overzichtelijk...... is er iemand bij die achteraf corona blijkt te hebben dan zijn er maar weinig mensen die gewaarschuwd hoeven te worden. 
Daarom wil ik normaal ook geen 2 dagen achter elkaar visite....... om te kans te beperken dat ik via de één het aan een ander doorgeef. Zit er minimaal een week tussen en ik heb in die tijd zelf geen klachten gekregen en de visite ook niet, dan is de kans erg klein dat ik iets doorgeef. 
Maar sowieso wil ik niet te vaak visite nu en niet teveel verschillende mensen, zelfs niet met mijn verjaardag dus, al ben ik nu ietsje soepeler door sneller achter elkaar mensen te ontvangen. 
Als er mensen zijn die toch nog bellen of ze langs mogen komen dan schuif ik die verder op..... en als er meer mensen zijn die bellen dan zal ik nee moeten zeggen, dan wordt het toch teveel en zou ik misschien tot in december mijn verjaardag aan het vieren zijn.......het blijft dus een select groepje! Te ver van tevoren wil ik ook niks afspreken omdat de situatie weer veranderen kan. 

Ik verwachtte ik dit al in het begin van de lockdown....... ik begreep dat dit niet zomaar over zou zijn en dat ik mogelijk mijn verjaardag niet zou kunnen vieren.
Daarom verbaasde de versoepelingen mij..... naar mijn gevoel teveel versoepelingen.... ik snap het wel, maar ik was bang dat er teveel mocht en dan worden mensen minder nauwkeurig. Er zijn dus ook mensen die bewust niet meedoen..... dat gaat erg ver vind ik. Natuurlijk is voor de één het probleem groter dan voor de ander, maar ernstig ziek worden en/of sterven lijkt mij toch echt een groter probleem. Niet iedereen wordt er ziek van, bij veel mensen valt het erg mee, maar zolang er nog veel mensen wel erg ziek van worden en langdurig (misschien wel blijvend) klachten hebben vind ik dat het belangrijk is om ons aan de regels te houden!. 
Lang geleden plaatste ik dit plaatje al, ik lijk gelijk te krijgen.... alle feesten tegelijk....inhaalslag!




Mijn vorige verjaardag was juist heel uitgebreid, nu dus veel minder, maar dat kan ook heel gezellig zijn. Ik zit er niet mee, er zijn erger dingen!  
Stel je voor.... een lock-down in de tijd van de Spaanse griep.......geen radio en tv, geen telefoon, geen computer........ dat is pas eenzaam! 

Ik vier dus een rustige verjaardag, maar wel gezellig verwacht ik! 
Ik geef cadeautjes mee aan de aanwezigen, want bijna allemaal zijn ze jarig geweest of bijna jarig en iedereen die nog niks gehad heeft krijgt het nu...... voor ik het vergeet, want het zijn er ondertussen zoveel, dat ik misschien wel iemand vergeet als ik dit niet doe en dat vind ik niet leuk.
En ik geef ook nog mee voor andere overgeslagen jarigen waar zij wel contact mee hebben....... dus het ziet er nu al heel gezellig uit met al die cadeautjes! De eerste kaarten zijn ook al binnen, plus een kaart die niet voor mij was.....ik scheurde hem al open toen ik dat zag....ja...sorry. 

En iets heel anders: Mijn stopcontact had een draadbreuk...... beetje vreemd, dat gebeurt niet zomaar, maar het was toch zo. Eerst snapte de monteur niet waarom hij het niet deed, geen los contact...... hij toch maar wat proberen en ja hoor, hij deed het..... hij schroeft hem weer vast.....niks...... nou ja, toen werd het al een beetje duidelijk.... beetje bewegen...... daar moet het zitten! 
Leuke vent, lekker nog even gelachen met hem. Het gekke is dat ik iemand ken die heel veel op hem lijkt, zelfde model,, zelfde bewegingen...... maar dan met een andere huidskleur..... familie zal het dus niet zijn 😂, ik vertelde hem dat ook. 
Ik heb altijd een hekel aan werklui in huis, maar als het dan toch moet dan heb ik met deze geen probleem (ach de meesten zijn wel aardig, ik heb niet zo snel echt een probleem met mensen, maar deze man was erg prettig in de omgang). 

Quote van de dag:




Vrijdag 9 oktober 2020:

Nationale Krokettendag (nou, broodje kroket dan maar bij de lunch?)
Wereld Eidagen (eitje er ook bij?)
Bier- en Pizzadag (bier heb ik in huis)
Dag van de duurzaamheid (voor het Onderwijs)
Wereld postdag (ik krijg vast post!)





2 opmerkingen:

  1. VAN HARTE GEFELICITEERD, ANS!!
    Een rustige verjaardag maakt de volgende des te spannender.
    Ik weet zeker dat je er iets van maakt,iets leuks, gezelligs, lekkers, feestelijks.
    Geniet ervan, de zon schijnt al voor je! ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Het is nu al leuk, ik had al vroeg kaarten en cadeautjes in de brievenbus, mensen kwamen een cadeautje afgeven..... het begint goed, zo aardig allemaal! En veel feleicitaties op Facebook, whatsapp etc. Ik voel mij echt wel jarig zo!

    BeantwoordenVerwijderen