Zoeken in deze blog

woensdag 7 oktober 2020

De boodschappe benne binne

 Natuurlijk draag ik mondkapjes waar het nodig is, alleen die dingen kruipen steeds naar boven, voor mijn ogen! Dus moet ik het steeds naar beneden trekken, anders zie ik na verloop van tijd niks meer. Ik mag het niet aanraken eigenlijk, maar ik zal toch wat moeten. Ik heb al verschillende geprobeerd....uitwasbare, wegwerp..... het moet aan mij liggen. Ik heb de 'oren' van die dingen al gedraaid zitten, want anders zijn ze te ruim (en ook dan kruipen ze omhoog)...... misschien moet ik klittenband op mijn kin en onderkant kapje plakken!

  😂😂😂

Ik heb ze in soorten...... ik kreeg er ook één van EBS (onze busdienst) omdat ik meegedaan had aan een mondkapjesontwerpwedstrijd (3xwoordwaarde)....... ik had niet gewonnen (precies wat ik al verwachtte), maar mocht één van de winnende ontwerpen uitkiezen, die ik netjes toegestuurd kreeg.
 
Woensdag had ik boodschappen nodig...... ik dacht er even aan om naar Purmerend te gaan, naar de Lidl, want ik had wat meer nodig dan gebruikelijk, maar ja...... dan ben ik langer onderweg en wil ik toch even kijken of het in andere winkels rustig genoeg is om naar binnen te gaan.... als ik dan thuis ben heb ik geen fut meer..... nee, ik ga wel naar mijn eigen vertrouwde supermarkt..... op de fiets. 
Toen ik klaar was  liep ik met mijn winkelwagentje naar mijn fiets, hing er een andere fiets tegenaan...... de eigenaar bleek met zijn maat op de bank bij de snackbar/pub te zitten en stond al op, maar ik was hem voor. 
Ik had nogal wat mee....ja....jarig binnenkort en er komen niet veel mensen, maar toch wel wat en dat wil ik toch wat in huis hebben.... en op mijn verjaardag krijg ik mensen die komen lunchen, later die middag komt broer en een dag later komen de Arnhemmer en die eten 's avonds mee...... het is duidelijk dat ik dan veel meer boodschappen nodig heb dan normaal. Gewoonlijk komen er veel meer mensen en dan heb ik nog meer nodig, maar dan begin ik vaak al eerder met inslaan. 

Belangstellend vroegen de mannen (ik vermoed Markers.... als mijn oren het juist registreerden) of ik dat allemaal wel mee kreeg. Ik had extra tassen mee voor aan het stuur en ik kan ze zo hangen dat ze niet tussen de spaken komen (ervaring), dus het moest lukken. 
Maar tijdens het inladen van mijn fietstassen ging mijn winkelwagen er steeds vandoor......  één van de mannen schoot te hulp en kwam duidelijk binnen de anderhalve meter....ik had mijn mondkapje al afgedaan en hij had er geen op.... ze waren daar om te schuilen want het had net flink geregend, hij had er waarschijnlijk niet eens één bij zich. 
Hij was er nu toch al...... en zo lang duurde het niet..... als iemand zo vriendelijk komt helpen ga ik hem niet de les lezen dat hij niet zo dichtbij mag komen. Hij was het zich ook duidelijk niet bewust en ik had niet het idee dat het zou helpen als ik iets zei... gewoon omdat hij het niet doorhad. Ik keek gewoon zoveel mogelijk de andere kant op, dat zal toch ook wel wat schelen en het was buiten.... ach, dat zal dan wel meevallen, het zou wel heel toevallig zijn als net die ene persoon die iets te dichtbij komt besmet is. Ik zeg wel vaker, er valt niet altijd helemaal aan te ontkomen,  al doe je nog zo je best!  

De mannen vertrokken weer en ik propte het laatste onder mijn snelbinders.... klaar.... wagentje terugbrengen....maar zo'n volgeladen fiets achterlaten vond ik ook lastig..... geen nood, bij de visboer zat iemand aan een tafeltje vis te eten....."U wil vast wel even op mijn fiets letten terwijl ik mijn kar terugbreng".... Dat wilde hij. Aardige mensen allemaal. 

De boodschappen zijn binnen, alleen vrijdagmorgen nog vers brood halen en iets voor bij de koffie/thee en wat ik evt. vergeten ben. 

Quote van de dag:




Donderdag 8 oktober 2020: 

Wereld octopusdag
Internationale dag van het zicht
Internationale dag voor lesbiennes
Alkmaar ontzet

2 opmerkingen:

  1. 'Benne binne'🙂
    Zo fijn, die behulpzame mensen, ik mag dat wel. Jammer natuurlijk van het niet-mondkapje maar ik snap dat je het door de vingers zag.
    Er zullen nog veel mensen zijn die er niet eens aan denken en er ook geen in voorraad hebben. En wie weet laten ouderwetse mannen dit aan hun vrouw over.(Geen grap, ze bestaan nog steeds).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi, dat zeg ik wel vaker, ik vind het zo lekker klinken.
    Heerlijk als mensen zo behulpzaam zijn..... en dan kan ik niet gaan zeuren over mondkapjes.
    O ja, er zijn nog altijd mannen die dat aan hun vrouw overlaten...... het is geen onwil, maar ze denken over dat soort dingen niet na...en als ze een vrouw hebben die dat soort dingen ook altijd regelt verandert er ook niks.

    BeantwoordenVerwijderen