Zoeken in deze blog

woensdag 21 oktober 2020

Garantie

 Ooit kocht ik diverse apparatuur bij een winkel in de buurt en één van die apparaten ging stuk een dag voor de garantie verliep. Ik ging meteen met het ding onder mijn arm naar de winkel en trof een lege winkel aan. Ze waren gestopt. Het is uiteindelijk goed gekomen (met een omweg), maar ik had flink de pest in..... het zou toch wel zo netjes zijn als ze de klanten even een berichtje stuurden. 

Het kan ook anders....... ik had een keer een wasmachine gekocht in Zaandam, bij een winkel die aangesloten was bij een grote keten. Een paar jaar later kreeg ik bericht dat ze gestopt waren en waar ik evt. terecht kon als dat nodig was... netje, dat is service! Na verloop van tijd vond mijn wasmachine dat hij lang genoeg gewerkt had en gaf dat met veel herrie aan..... toen ik hem van zijn plaats schoof rolden de schroeven er onder vandaan. Gelukkig had ik bijgekochte garantie. Deze wasmachine had al vaker problemen gehad, wat gelukkig allemaal binnen de garantie verholpen was. Het ging de eerste dag al mis...... ik draaide een wasje en tijdens het centrifugeren hoorde ik een raar geluid, dat klopte niet....... ik had wel gelezen dat hij zelf storingen aangaf d.m.v. piepjes en aan het aantal piepjes was te horen waar het mankement zat, maar hij piepte niet. Nou ja, ik hoorde zelf wel dat dit niet goed was. Er kwam iemand bij.... die kon niks doen omdat hij niet gepiept had. Zucht. Eigenlijk had ik voorrijkosten moeten betalen omdat hij voor niks kwam, maar hij schreef iets anders op, zodat het gratis was. Een paar dagen later....pieppieppiep..... volgens de regels trok ik de stekker eruit.....en belde. Er kwam nu een andere monteur...... zoveel piepjes? Dat zit in het centrifugeergedeelte! Zucht, dat had ik dus goed gehoord! 
Ik heb het nooit een fijne wasmachine gevonden, een onding, maar goed.....nu was hij weer stuk, hij draaide wel, maar er was duidelijk iets niet goed..... die kaart opgezocht met de adressen en telefoonnrs.waar ik terecht kon...... en belde..... hij zou iemand sturen van dat merk en dan mocht ik de rekening naar hem opsturen...... die monteur kwam en zag dat het contragewicht naar beneden gelaz....uhhh gevallen was. Hij kon het niet meteen repareren en kwam later terug.... hij gaf een bon en zei dat ik nog een betere rekening kreeg en die zou ik moeten opsturen. Oké...... maar die kwam niet..... doordat het in december was met al die feestdagen had ik dat ook niet meteen door, maar in januari ging ik eens nakijken hoe lang geleden het was. .....oei.... ik had nog krap 2 dagen.... de rekening moest binnen 2 maanden na de eerste melding binnen zijn. Ik belde naar het bedrijf waar de monteur vandaan kwam, van het merk dus..... die keken het na..... en stuurden het meteen op, ze begrepen de haast...... de volgende dag stuurde ik hem door met een briefje erbij waarom ik zo laat was. Nog een dag later werd ik gebeld....." Er staat niet op de rekening wat er aan de hand was, dat heb ik nog even nodig voor ik het naar mijn verzekering doorstuur.....maar het geld heb ik al overgemaakt!" Kijk, dat is service! 
Van diezelfde keten zit ook een winkel in Purmerend en ook daar heb ik goede ervaringen mee..... goede service, vriendelijk, ze doen daar echt hun best voor een klant. 
De service vind ik vaak belangrijker dan de prijs....... natuurlijk telt de prijs wel mee, ik ga niet veel te veel betalen, maar hun prijzen zijn over het algemeen goed..... niet altijd de allergoedkoopste, maar zeker niet de duurste. Als het dan iets duurder is ga ik toch daar naartoe, zeker voor zoiets belangrijks als een wasmachine of koelkast of zo.... zoiets moet goed zijn!  Ik ben er nu lang niet geweest en er is nog een bedrijf waarvan ik weet dat de service en de prijzen goed zijn, dus misschien ga ik een keer 'vreemd', maar hij blijft in de top 2 staan!  Voorlopig hoop ik dergelijke apparatuur niet nodig te hebben. Voor minder belangrijke dingen kies ik vaak voor de goedkoopste die evt. wat minder van kwaliteit is, dat is dan gewoonlijk ter vervanging en op een moment dat het mij niet echt uitkomt. Maar dat zijn dan vaak prijzen die maken dat reparatie duurder is dan het hele apparaat was. 

Quote van de dag:



Woensdag 21 oktober 2020:

Werelddag voor waardigheid
Internationale dag van de nacho
Internationale voornaamwoord-dag
Back to the future-dag
Werelddag ter voorkoming van jodiumtekort
Antillendag

2 opmerkingen:

  1. Goede service is goud waard. Dat een zaak de klanten inlicht over veranderingen hoort zo, op deze apparatuur zit altijd garantie!
    Bij een (dure) hordeur gaven ze die niet op papier, alleen de belofte dat ze direct in actie kwamen wanneer iemand belde. Ze wonen tenslotte vlakbij.
    Dit kreeg ik te horen toen de deur al hing.
    Ik heb het er maar op gewaagd maar netjes vind ik het niet en dat zei ik ook.
    'Erewoord mevrouw', was het antwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Service is echt belangrijk! Die winkel die weg was vond ik zo raar.
    Die winkel in Purmerend (Expert) was echt top..... ze zochten een paar keer bij ingeleverde apparaten iets voor Edwin zodag hij voor een knappe prijs iets had..... thuis uitproberen en niet goed geld terug of ze zoeken verder.
    Edwin stond daar een spelletje te spelen op de computer.... tijdens het voorbijlopen zag hij dat er niemand stond (meestal een lange rij).... en ik ging daar maar eens rondneuzen... toen ik alles gezien had vroeg ik of Edwin weer mee ging..... zeiden ze: "Laat hem maar lekker.... kom even koffie drinken". Toen mijn moeder dar een nieuwe drogen kocht kreeg ik de oude en die hebben zij bij mij gebracht.... naar zolder. Top!
    Ik heb het ook liever op papier!

    BeantwoordenVerwijderen