Tsja..... wat zal ik daar over zeggen...... er is natuurlijk heel veel misgegaan, maar of dit helpt betwijfel ik. Aan de andere kant is dit natuurlijk wel een duidelijk manier van het erkennen van fouten.
Gelukkig blijven ze niet thuis zitten en gaan ze gewoon aan het werk..... en hopelijk komen ze snel met de echte oplossing!
En ik denk niet dat ik Wiebes ga missen!
Toen hij nog wethouder in Amsterdam was heb ik hem ooit eens iets geprobeerd duidelijk te maken via de mail...... hij gaf wel snel antwoord, dat vond ik goed, maar hij stond er niet voor open dat hij gewoon fout zat. Misschien was hem dat zo verteld..... maar wat ik ook zei....... hij had gelijk. Ik schreef hem dat er zoals zo vaak niet geluisterd werd en ik vroeg mij af hoeveel jaren studie er nodig waren om tot zo'n simpele conclusie te komen (dat laatste heb ik eerlijk gepikt van mijn vader, die heeft dat ook ooit gebruikt).
We werden geen vrienden 😂
Ook heb ik een periode gehad dat het geheel steeds opnieuw opstartte.....ik dacht dat dat dan een update was, maar dat blijkt ook een fout in het systeem te zijn geweest....... daar is al een nieuwe update voor geweest en inderdaad heb ik dat al een tijdje niet gehad. Ik vond het ook al vreemd omdat het op allerlei tijdstippen was, volgens mij zijn updates meestal 's nachts.... maar nu zat ik soms ergens naar te kijken en dan was het ineens zwart...... en dan zag ik dat hij aan het opstarten was en dat duurde soms ook lang.
Nog erger.... het gebeurde ook als ik iets aan het terugkijken was..... als ik dan naderhand verder wilde kijken begon het weer bij het begin..... doorspoelen kan bij veel (commerciële) zenders niet..... nou, laat dan maar zitten!
Ik wist dat het langzaam-aan-probleem bekend was bij KPN en dat veel mensen er last van hadden. Maar nu is bekend waar de fout zit. Een paar dagen geleden kreeg in een mail: Vóór 20 januari komt er weer een update en dan moet alles weer normaal zijn. Hoera! BLIJ!!!
Nu nog stabieler internet.
Donderdag 7 januari wat besteld en op donderdagavond 14 januari kreeg ik bericht dat het binnenkort komt....ik krijg nog bericht wanneer het in het sorteercentrum is. Jammer.... dus nog geen dag bekend.... dat had ik eerder..... dan komt het bericht een uur van tevoren .... "chauffeur is onderweg, er zijn nog zoveel klanten voor je".... en dan kan ik de route volgen. Ja, als ik niet eerder weet dat het die dag komt ben ik dus niet altijd thuis...... of niet op een plek in huis waar ik de bel altijd hoor (ik loop ook niet met mijn foon door het huis om maar meteen alle mails en andere berichten te lezen zodra ze binnenkomen). Erg leuk dat ik de route kan volgen, erg duidelijk wanneer hij komt als ik doorheb dat hij onderweg is, maar een melding op welke dag het komt is ook wel fijn...ik kan moeilijk dagenlang zitten wachten of er misschien een mailtje komt dat hij er over een uurtje is.
Maar ik las dat er mensen zijn die al langer dan 2 weken op hun bestelling wachten en dat de klantenservice slecht bereikbaar is.... dan lijkt dit nog mee te vallen.... al dacht ik even dat ze mijn bestelling vergeten waren. Eerder nooit problemen gehad, dus ik hoop dat dit iets tijdelijks is.
Maar binnenkort heb ik dan eindelijk weer een verse voorraad plastic bakken om mijn kerstspullen verder in te doen/sorteren. Als ze er zijn ben ik ook blij!
De hondentrimsalons mogen weer open en dat is goed voor veel honden. Sommige honden hebben het echt nodig, krijgen problemen als het te lang duurt.
Dat de honden niet gebracht mogen worden snap ik dan weer niet, ze moeten van huis opgehaald worden..... maar goed, er zal een reden voor zijn die ik niet zie..... en misschien veranderd dat nog.
Gelijk lees ik weer allerlei reactie van: 'Waarom de kapsalons dan niet? Dat is toch hetzelfde?'
Ik word daar zo moe van.... altijd maar 'als dit mag dan moet ik ook weer dat mogen' Ik snap dat niet iedereen weet dat het voor sommige honden noodzakelijk is, maar verder mag ik toch hopen dat iedereen het verschil wel weet tussen een hond en een mens!
Maar zelfs al was het verschil kleiner....... er moet ergens een grens getrokken worden...... er zullen altijd dingen zijn die misschien onlogisch lijken, maar dat kan soms gewoon niet anders! Anders moeten ze alles opengooien, want er zijn altijd dingen die op iets anders lijken wat wel mag...... en dat lijkt weer op.... enz. Dat is met andere dingen ook zo...... als je voor een bepaalde opleiding gemiddeld een 7 moet hebben op je rapport/examen dan kan je het flauw vinden dat je met een 6,9 niet mag, maar als ze een 6,9 toelaten dan moet een 6,8 ook kunnen..... als je zo doorgaat kan je die cijferlijst beter afschaffen.
Er zijn ook altijd dingen te vinden die onlogisch lijken.... bijv. een gezin van 5 personen mag niet naar een gezin met 2 personen, maar andersom mag wel..... dat is niet gek..... dat kan nou eenmaal niet op een logischer manier. Als je niet meer dan 2 mensen kan/mag ontvangen dan kan je dergelijke situaties tegenkomen, nou en? Dan maar weer onbeperkt iedereen binnenlaten? Want dat is het alternatief! Of helemaal niemand meer! Dat laatste krijg je als mensen moeilijk blijven doen en het niet willen begrijpen en dan dus maar gewoon doorgaan alsof er niks aan de hand is.... dan maar duidelijkheid en niemand meer. Maar daar wordt dan ook weer schande over gesproken. Accepteer nou eens gewoon dat er regels zijn die misschien niet leuk zijn maar waarschijnlijk wel noodzakelijk! Natuurlijk snap ik dat het voor de kappers, winkeliers en nog veel meer mensen een probleem is...... maar de mensen die zeuren dat ze niet naar de kapper mogen en maar lopen te klagen daar heb ik geen enkel begrip voor. Als dat nou het ergste is.
Zelf ben ik half september naar de kapper geweest, ik had half december een afspraak (en dat was erg laat, ik was er hard aan toe) maar dat was net nadat de nieuwe lock down startte. Ik had heel kort haar in september...... nu... ruim 17 weken later.. ben ik net madame Mikmak! Nou en? Gewoon pech en ik kan er wel om lachen! En ik ben niet jaloers op honden met een vervilte vacht en pijn die nu weer naar de trimsalon mogen.
En ik ben ook niet jaloers op de mensen die eerder het vaccin krijgen dan ik. Alle mensen die veel in contact komen met kwetsbare mensen kunnen het virus ook overbrengen.
Ik vind het dus niet gek dat die voorrang hebben. Het blijft moeilijk om daarin de perfecte volgorde te vinden, want natuurlijk is het ook niet onlogisch om de kwetsbare mensen voor te laten gaan, maar ik denk dat de volgorde waar ze nu voor gekozen hebben sneller gaat. En de huisartsen mogen van mij ook voor.... geen probleem mee, ook die komen met zowel coronapatiënten als kwetsbare mensen in aanraking. Ik wil het vaccin graag, maar we kunnen niet allemaal de eerste zijn..... wat is wijsheid?.... veel mogelijkheden zijn logisch..... geen keuze maken is erger.... dus knoop doorhakken en verder gaan..... we komen allemaal aan de beurt! En vooral niet zeuren..... accepteren maakt het leven een stuk leuker.... voor jezelf...maar vooral voor anderen!
Van dat gezeur word ik dus duidelijk NIET blij!
Inderdaad van alles wat
BeantwoordenVerwijderenEr gebeuren veel dingen waarover ik het mijne denk maar niet allemaal spui, ik klets al genoeg uit mijn nek.☻
Op de val van het kabinet kon je wachten. Al of niet terecht. En dat Wiebes gaat vind ik een goede daad van hem. Zouden er meer moeten doen.
Je hoeft ook niet alles te zeggen....soms is het zelfs beter om niks te zeggen.
BeantwoordenVerwijderenHet was inderdaad te verwachten.....het is in een lastige tijd, maar goed, de verkiezingen waren toch al in de planning en we zijn niet stuurloos, ze staan nog aan het roer..... waarheen ze ons ook brengen, stuurloos is erger.
Wiebes.... niet veel mensen zullen hem missen.
Nee, dat denk ik ook niet.
BeantwoordenVerwijderenGrijns
BeantwoordenVerwijderen