Zoeken in deze blog

woensdag 20 februari 2019

Antwerps voor beginners (Punt 31-5-2006)

Op een Belgische website vond ik een keer een hele rij Antwerpse woorden, ik vroeg toen of ze daar ook de vertaling van had.
Later meldde ze mij dat ze de vertaling er nu ook bij had gezet.
Ik heb het weer eens opgezocht en gekopieërd.
Kijk maar eens of jullie dit kunnen uitspreken, ik vind het prachtig.
Test oezelf - Test jezelf
sprekt dees woorde iniens oat zonder doddele - spreek deze woorden in een keer uit, zonder stotteren

* akosterniondoeng - hij kon er niks aan doen
* zissernichoefan - zij is er niet goed van
* gzeigetmmoeommesoek - je hebt het hem toch ook gezegd
* ekarowenem - daar heb je hem weer
* dadoddenichedochtei - dat had je niet gedacht he?
* zemmenemligge - ze hebben hem gefopt
* ezwieretbeu - ze werd het beu
* watoetemnawer - wat doet hij nou weer?
* oestodeernategoape - hoe sta je er nu te kijken?
* wafferietisdanna - wat voor iets is dat nu weer?
* aschaardallesmej - hij neemt alles mee
* tisonnolle - het is jullie beurt
* kannekoewelepe - kan ik u helpen?
* geziegeterbegoton - je ziet het er aan, mijn god
* azeewenswa - hij zegt weer eens iets
* akwammerielemolnijoep - hij kon er echt niet opkomen
* sabekaanstverniet - dat is bijna gratis
* ajeigeteur - hij heeft het door
* eddetindemot - heb je dat gezien?
* kemmeoetnoggezei - ik heb het je nog gezegd
* nenapsjaar - een onnozelaar
* zisreepesneije - ze is weggeglipt
* gemoestbegotisweete - je moest eens weten
* zeigetnogalisitte - ze heeft het wel heel erg zitten

Bron : De Mutsaard - driemaandelijks tijdschrift - maart 1999 -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten