Zoeken in deze blog

donderdag 28 februari 2019

Zeg het met bloemen

09-10-2017

Bloemen houden van mensen zeggen ze, maar bloemen lijken ook vaak op mensen.... of anderom!
Sommige mensen zijn schuchter als een roos in de knop, maar ineens kunnen ze helemaal open bloeien. 
Anderen zijn zo verlegen dat ze hun kopje laten hangen zoals het lelietje van Dalen...... het lieve bloempje heeft niet door hoe mooi het is en hoe heerlijk ze ruikt. 
Het vergeetmenietje hunkert naar aandacht, maar is eigenlijk niet zo heel opvallend. 
De zonnebloem is mooi en sterk, daar voel je je veilig bij.
Duizendschonen overdrijven..... zo mooi als ze zelf denken zijn ze nou ook weer niet, al denken ze dat iedereen ze prachtig vind. Best een leuk bloemetje om te zien, maar niet meer dan dat! 
De margriet staat er fier bij,..... kijk mij eens mooi zijn...... duidelijk aanwezig! 
De distel is duidelijk..... mooi, maar gevaarlijk.... stekelig!
Het kruidje-roer-mij-niet is ook duidelijk..... kom niet aan mij! 
De klaproos is een dartel kind en waait mee met elke wind.
Narcissen zijn duidelijk narcistisch, ze staan daar hooghartig mooi te zijn..... kijk mij eens, ik ben de beste van allemaal! 
Gerbera's zijn mooi en teer..... ze zijn snel geknakt, dus voorzichtig behandelen.

Sommige mensen zijn als een heel boeket, die hebben vele kanten, niet altijd even fijn..... doen zich soms voor als de rozen en margrieten in het boeket, maar soms zit er ook een distel tussen..... het venijn komt van binnenuit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten