Zoeken in deze blog

dinsdag 26 februari 2019

Badkamerperikelen

Vorig jaar kreeg ik bericht dat ik een nieuwe badkamer en/of wc kon krijgen..... als ik niet voor een bepaalde datum reageerde kon het nog wel, maar kwam ik onder op de lijst.
Het was net in de periode dat ik een darmonderzoek moest ondergaan, dus onzekerheid over de uitslag e.d........nu even niet! Ik wilde geen afspraken maken, niet voor dergelijke dingen in elk geval, eerst kijken hoe het allemaal afloopt! Ik had er wel vertrouwen in dat het goed was, maar toch.... het is onzeker.
Daarna had ik ook nog even geen zin en fut... en die datum was toch al verstreken, dus het komt wel!
Zo was er eigenlijk steeds wel iets en toen ik eerder dit jaar naar Arnhem was i.v.m. Geurtjes operatie was er iemand aan de deur geweest van het bedrijf dat het moest uitvoeren.  Toen ik dacht 'ik bel volgende week wel' (want er was meer post dat handelen vereiste) werd ik gebeld voor een afspraak.
Dat is gebeurd, vorige week maandag, alles besproken, ik kon gaan opruimen en dingen weer tijdelijk in de badkamer zetten, dingen sorteren etc. ..... best een puinhoop, want overal had ik stapeltjes, maar ja, nu netjes opbergen is na afloop een stuk prettiger....bovendien moest ik ook ruimte maken voor alle kastjes uit de badkamer en van de overloop, bovenaan de trap etc. ....ja, mijn huis is vol! Steeds wil ik reorganiseren, maar dan is er weer wat waardoor ik niet verder kan, of iemand wil iets lenen wat net achteraan ligt en waardoor ik alles weer op één hoop moet knikkeren, dat schiet niet op!!! De afgelopen 2 jaar kreeg ik erg veel kleding van mensen die flink afgevallen waren en daar was ik heel blij mee, maar....mijn kasten waren al aardig vol! Sommige mensen zeggen dat ik dan het oude maar weg moet gooien, maar zo zit ik niet in elkaar....wat past en goed is/goed zit dat gaat niet weg! Maar ja..... dat maakt het iopruimen wel wat moeilijker natuurlijk, maar ik besloot voor niemand de boel meer bij elkaar te gooien, als iemand wat wil lenen dan hebben ze pech gehad!

Gisteren ging de telefoon (ik had net visite) met de vraag of er vandaag iemand lang mocht komen.... tsja, ik had vanmiddag een andere afspraak....maar het bleek 's morgens te kunnen, tussen 10 en 11. Nee hè...... ik was van plan in de namiddag nog even aan de slag te gaan met uitzoeken, maar nu moest ik het toch weer tijdelijk opbergen....zucht.....
Hij vertelde ook alvast dat ze 14 maart wilde beginnen!!! Dat is veel te snel, dat red ik niet, ik moet dat op mijn gemak kunnen doen want anders gaat het mis! Ik moet werkzaamheden doseren.... ik kan niet achter elkaar doorgaan want dan krijg ik koorts! Een kwaaltje dat ik mijn leven lang al heb en dat wordt er niet beter op naarmate ik ouder wordt! Maar goed, daar zouden we dan vandaag verder over praten.
Vanochtend ging de telefoon..... het wordt wat later!
Even over half 12 stonden er 2 mannen voor de deur, eentje vertelde mij verheugd dat het later kon, nl. op 18 maart.....pffffff......dat helpt ook niet veel, ik dacht toch eerder aan april of nog later!
Ik liet de badkamer zien, we praatten wat.... allemaal prima..... tot die ene zei dat ze de wc beneden ook gingen doen..... maar dat had ik niet afgesproken en wil ik ook niet. Ik vind het erg saai waar ik uit kan kiezen, witte vierkante tegels, glanzend en evt. een (doorlopend of onderbroken) rand erin in bruin, lichtgrijs, blauw of donkergrijs (zo even uit mijn hoofd, ik kan er één vergeten zijn), en dan een bijpassende kleur vloer...... maar ja, nu lopen de tegeltjes van de gang door, geen drempel of struikelrandje..... ik wil dat niet! Voor die tegelrand betaal ik in de badkamer nog 40 euro..... in de wc zal dat iets minder zijn denk ik, maar zonder rand vind ik het helemaal een slagerij. Ik ben dik tevreden met mijn wc, laat maar zitten! Maar dat ging zomaar niet..... de wc moest ook, dat deden ze altijd allebei tegelijk (niet waar, er zijn er ook die juist alleen de wc laten doen weet ik), anders werd het te versnipperd en wisten ze niet meer wat waar was......natuurlijk werd het wel genoteerd, maar.....
Wonderlijk, in dit digitale tijdperk moet dat toch eenvoudig te vinden zijn lijkt mij!
Het werd badkamer en wc of anders niks! "Nou, doe dan maar niks, laat de badkamer maar zitten....jammer van het werk tot nu toe, maar blaas het maar af!
Ik meende dat ook echt.....ik zit al bijna 40 jaar met die lelijke badkamer....... ik ben er aan gewend.... leuk als hij opgeknapt word, maar ik lig er niet wakker van als het niet gebeurt!!

Ineens mocht ik een uitzondering zijn, voor deze ene keer...... en de andere man besloot dat hij zou kijken of het eind april kon....ik krijg nog bericht over de definitieve datum.
Beneden liet ik toch een beetje trots nog de wc zien..... ik vind hem netjes.....grijns....... hij niet! Jammer dan, ik ben er tevreden mee. Natuurlijk worden tegenwoordig allerlei leidingen e.d. weggewerkt en dat heeft deze nog niet..... maar ik zit daar niet mee.
Vandaag heb ik dus ook niet echt kunnen opruimen...... maar morgen heb ik de hele dag..... natuurlijk zal ik niet de hele dag bezig zijn, maar meerdere keren een uurtje of een half uurtje..... dan schiet ik toch wel op!
En als de badkamer dan klaar is ga ik verder met de reorganisatie.....en de schoonmaak, want ondanks het afdekken zal ik overal stof vinden verwacht ik...... dus dat wordt van boven tot onder aan de slag! Ook dat hoeft niet snel klaar te zijn.....elke dag iets....dan kom ik er ook! Nu heeft dat geen zin..... pas als de stofwolken weggetrokken zijn! Misschien wordt het ooit nog netjes hier 😊

UPDATE:
Daarnet vond ik post in de brievenbus:

Er komt iemand langs voor asbestinspectie i.v.m. met mijn badkamerrenovatie.  Die moet ook weer naar binnen en gaat foto's maken!

Ik ben niet het eerste huis in deze straat waarbij de wc en/of badkamer gerenoveerd wordt..... dan weten ze toch of er asbest in deze huizen zit?

Ik ga toch echt niet weer alles bij elkaar gooien wat ik aan het uitzoeken ben...... als het in de weg ligt klimt hij/zij er maar overheen....... volgens mij willen ze mij gek maken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten