Zoeken in deze blog

woensdag 20 februari 2019

Stuntelkampioen (21-06-2017 op punt)

Je hebt soms van die dagen......... 
Waarschijnlijk heb ik altijd gelijk gehad en is het niet goed om vroeg op te staan, daar zal het door komen! Vanmorgen om kwart voor 5 stond ik buiten al een oude houten tuintafel te schilderen, dat is geheel tegen mijn natuur en kan nooit gezond zijn, maar ja, de warmte dreef mij mijn bed uit en buiten was het heerlijk koel, zelf een tikkeltje te koud voor de kleding die ik aanhad, maar na al die warmte vond ik dat juist lekker! Daarna toch nog een uurtje geslapen hoor..... en 's middags weer een half uurtje, anders haalde ik de avond niet! 
Maar goed, het liep de rest van de dag dus niet volgens plan! Ik ging later die ochtend naar het clubgebouw om een tas met doppen op te halen die ik weg zou brengen...... ik gooide het over in een vuilniszak die ik meegenomen had..... geen beste kwaliteit, ik zag al twee gaten, maar gelukkig had ik nog een zak en deed die er omheen..... en stond het geheel even later in mijn fietstas te proppen..... ik had de zak nog niet dichtgedaan, want dan paste het beter in mijn tas, dan kon het zich simpeler voegen....... tsja...... ineens lagen er een stuk of 30 doppen op straat......ze rolden alle kanten op..... ik raapte alles weer op, in de zak ermee, zak dicht en klaar! Dat viel allemaal nog wel mee!
Even later was ik bij de supermarkt om verse broodjes te halen ...... heel overdreven pakte ik een winkelkar...... bij het terugzetten ging het mis..... auwwwwww....... mijn kleine teen kwam onder het wiel.... niet leuk! Thuis zag ik dat het een beetje bloedde.... en hij was nog behoorlijk gevoelig.... EHBO-tas erbij, even ontsmetten en dat avontuur was ook weer achter de rug.
Tijd voor een beker decaf....... het was niet de bedoeling dat ik dat over mij heen gooide!
's Middags haalde ik voor wat onkruid weg..... voor mijn auto zag ik een pluk die ik er even uit wilde trekken, er lag ook wat dor blad omheen, ik greep het onkruid...... en een hulstblad zat aan mijn duim vastgespiest....... ai.... weer ontsmetten, pleistertje erop.... dan maar wat anders doen..... er was vlak daarvoor een nieuwe container gebracht..... eentje voor o.a. plastic. Dat wordt een heel wagenpark voor de deur, maar goed, het is niet anders! Om hem herkenbaar te maken moesten er stickers op en op die grijze moest ook meteen een nieuwe, want de tulpensticker die erop zat (speciale containersticker) was niet weerbestendig.....nadat eerst de kleur verdween, was later ook de sticker zelf vrijwel verdwenen.  Keurig eerst de container gepoetst en netjes plakte ik er het één en ander op...... dat stond vrolijk en nu waren ze alle twee herkenbaar! Een windvlaag blies een stickervel weg....... ik er achteraan, steeds als ik het pakken wilde kwam er een nieuwe zucht wind..... verdikkeme...... nou zal ik hem hebben en ik wilde hem pakken, maar zag er alweer beweging in komen.... daarom sloeg ik snel richting stickervel.... en kwam erg hard met mijn middelvinger op straat..... owowowow..... auwwwww....... dat was niet goed.... nee, niet gebroken,,,,, maar een kneuzing is ook niet fijn.... het enige voordeel is dat ik nu gewoon mijn middelvinger mag opsteken, want veel meer kan ik er op dit moment niet mee doen.  Snel gekoeld en gelukkig werd het niet erg dik.....wel iets, daardoor kan ik hem niet helemaal buigen, maar het had erger gekund. Ik denk dat ik er tape of zoiets omdoe, dan krijgt hij rust, want onwillekeurig gebruik ik hem natuurlijk toch.... het is mijn linkerhand en ik ben links! Had ik maar 2 linkerhanden...... dan gebruikte ik gewoon die andere! Typen met één hand is ook niet ideaal, maar het gaat wel. Duim... middelvinger .... kleine teen..... ik vind het wel genoeg zo!
Gelukkig ben ik EHBO-er en heb ik een eigen (goed gevulde) EHBO-tas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten