Zoeken in deze blog

vrijdag 22 februari 2019

Moeilijke wc

06-09-2006

Een paar jaar geleden was ik eens op Edwin zijn vorige school en toen ik in de kantine was en een bordje "wc" zag, besloot ik dat vertrek met een bezoek van mij te vereren.
Maar dat viel tegen! De deur ging naar binnen open en ging daarbij rakelings langs de wc, je kon er dus niet voor blijven staan, maar er naast staan ging ook niet, zoveel plaats was er niet. Aan de ene kant zat ook nog een wc-rolautomaat die niet dicht bleef zitten, en daardoor behoorlijk in de weg hing.
Ik kon eigenlijk maar één manier bedenken om van die wc gebruik te kunnen maken: Eerst die wc-rolautomaat een mep geven, zodat ie heel even bleef hangen, vervolgens over de wc stappen zodat aan beide kanten een been stond (en dat viel niet mee met die korte pootjes van mij), dan achterlangs de deur dichtdoen en uiteindelijk proberen om te draaien terwijl ondertussen steeds een klap tegen die wc-rolautomaat gegeven moest worden. Natuurlijk was het ook een hele toestand om weer terug te gaan, pffff, ik ben daar nooit meer naar de wc gegaan. Voor slankere en iets langere mensen zal het wel iets makkelijker geweest zijn, maar ik merkte toch wel dat iedereen er moeite mee had.  Het was wel leuk om telkens die verbaasde gezichten te zien wanneer iemand nietsvermoedend die wc-deur opendeed, je zag ze dan denken: "Huh, hoe doe ik dat?" Welke slimmerik deze wc ontworpen had weet ik niet, maar hij zal er vast geen prijs mee gewonnen hebben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten