Zoeken in deze blog

donderdag 28 februari 2019

30-07-2017 Het valt mij op.......

..... dat in kledingwinkels de kleding vaak niet meer op maat hangt! Natuurlijk snap ik best dat het vervelend is dat veel klanten de artikelen niet bij de juiste maat terughangen en dat het dus erg veel werk is om alles dan weer goed te hangen, maar toch vind ik dit lastig zoeken en geef ik het wat sneller op! 
......dat op kledingsites die ook korte maten verkopen vaak geen zoekfunctie is voor korte maten! Ik heb nou eenmaal geen gangbare maat, vooral broeken zijn een probleem.... de korte maten zijn mij ook te lang, maar dat is vaak nog te verhelpen met een zoom, bij normale maten is dat lastiger omdat ik de broek dan zo enorm moet verkorten dat het hele model eruit is..... vaak krijg ik dan ook te maken met smaller of wijder worden van de pijp, ook als het een broek met rechte pijpen heet te zijn.  Ik ben niet handig met naald en draad en met knippen knip ik altijd scheef (afwijking naar links), zelfs langs een lijntje (waarschijnlijk omdat ik links knip met een rechtshandige schaar.... na tientallen jaren met een rechtshandige schaar gewerkt te hebben kan ik met een linkshandige schaar helemaal niet knippen). Als ik bij elk broek moet kijken of ze die toevallig ook in een korte maat hebben duurt het wel erg lang. Bij een site waar ze die zoekfunctie wel hadden bleek de broek die ik wilde niet in korte maat te bestaan.... maar dat wist ik dus snel.... bij de meeste sites kan dit niet!
.....dat er vooral weinig capri's te koop zijn in een korte maat! Een capri hang vaak op mijn enkel of is net "hoog water". Ik wil wel eens een echte capri. Ik bestelde kort geleden een "korte maat capri"...... maar die bleek een gewone lengte te hebben.... viel als een lange broek. Er bungelde een prijskaartje aan waar "korte maat" op stond, maar op het ingenaaide label en een kartonnen laber dat om de band zat stond dat niet! Dus nog steeds heb ik geen echte capri! (ik koop bij voorkeur beneden de 20 euro en boven de 25 euro kijk ik niet eens.... maakt de keuze natuurlijk wel wat beperkter). Verkorten is juist bij een capri vaak lastig, want meestal hebben die onderaan een leuk randje, knoopjes, een ritsje, splitje of iets anders gezelligs.... dat valt dan weg (zoals ik bij lange broeken ook altijd al heb).
.....dat ik klein genoeg ben om met de wereldspelen voor kleine mensen mee te doen! Ik ben zelfs nog 3 cm. onder de maximale lengte! Ik heb wel ergens opgevangen dat de geringe langte dan het gevolg moet zijn van een groeistoornis. Als dat zo is vind ik dat niet aardig..... ben ik klein en dan is het nog niet goed genoeg! Val ik weer tussen wal en schip..... gelukkig kan ik goed zwemmen! 
....dat vrouwenvoetbal vroeger damesvoetbal heette! Niet belangrijk, maar het viel mij op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten