Zoeken in deze blog

zaterdag 9 maart 2019

Archi

06-02-2011

In mijn jonge jaren had mijn vader de gewoonte om zijn kroost na een avondje stappen te controleren op het gebruik van grote hoeveelheden van geestrijk vocht. 
We mochten best wat drinken, maar het moest wel binnen de perken blijven!
Natuurlijk valt het meestal wel aan iemand te horen of te zien als de alcoholconsumptie wat te royaal geweest is, maar mijn vader had een test: Het opzeggen van de wet van Archimedes!
Als dat nog vloeiend ging, dan zou het met het alcoholgebruik wel meevallen.
Nou was ik niet zo'n stapper, dus ik heb dat niet veel hoeven doen, maar het werd toch een sport om die wet zo goed uit ons hoofd te leren dat wij hem onder alle omstandigheden konden opdreunen. 
Van mijn oudste broer weet ik het niet (toch eens vragen), maar mijn jongste broer en ik kunnen dat nog steeds!
Wij zeggen hem op in een bijna onverstaanbaar tempo, regelmatig doen wij dat samen! Maak mij midden in de nacht wakker en ik dreun hem zo op.
Het mooie is dat ik hem ook nog snap!
Maar dat is te danken aan de goede (en leuke) uitleg van mijn fysicaleraar indertijd (dank u wel meneer Rebel).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten