Zoeken in deze blog

zaterdag 9 maart 2019

Hoe dom kan een mens zijn?

07-04-2011

Vorige week dinsdag zei iemand tegen mij: "Nou, tot donderdag op EHBO!"
Mijn antwoord was dat het donderdag de 31ste was en dat we dus een week later EHBO hebben, de eerste donderdag van de maand, in dit geval de 7de dus.
Woensdag was ik de hele dag lekker in huis aan het rommelen en om een uur of 7 wist ik het ineens: "O, bijna vergeten, ik heb zo EHBO!"
Ik liep in oude plunje, dus ik moest mij verkleden en dan ook gelijk maar even in bad, dan was ik weer helemaal fris en fruitig. Snel op de fiets en even later stond ik voor een dicht hek.
Ik was in mijzelf aan het mopperen: " Vorige maand hing er tenminste nog een briefje aan het hek, maar nu helemaal niks, is ie nou helemaal gek, als dat zo doorgaat stop ik er helemaal mee, dat is dan twee keer achter elkaar dat er zomaar niet is en het is nog wel de laatste les" en zo ging ik een tijdje door.
Ik zag ook niemand anders, raar, zouden al die anderen dan wel bericht gehad hebben?
Ik besloot een klein rondje te fietsen en nog eens te kijken. 
Nog steeds niks!
Ik bleef een tijdje wachten, maar ik bleef eenzaam en alleen, dus uiteindelijk besloot ik te vertrekken. 
Terwijl ik met een omweg naar huis fietste ontdekte ik iets raars: Op donderdag 7 april is er EHBO, maar ik wist heel zeker dat het de dag ervoor dinsdag de 5de was. Raar!
Ik rekende nog eens: "Vorige week donderdag de 31ste,  dan is deze donderdag 7 april.
Maar als het vandaag 7 april is, hoe kon het dan gisteren dinsdag 5 april zijn????"
Blijkbaar ben ik wat traag van begrip, want het duurde lang, maar ineens wist ik het: "HET IS VANDAAG WOENSDAG!!!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten