Zoeken in deze blog

maandag 11 maart 2019

Eerlijk

23-06-2010

Jaren geleden werd mij gevraagd voor iemand boodschappen te doen, ik moest een wereldontvanger halen. Dat gebeurde, het ding bleek 138 gulden  te kosten, ik zocht nog een paar kleine dingetjes uit en ging naar de kassa.
Toen ik daar nog geen 50 gulden  hoefde te betalen riep ik meteen dat dat niet klopte.
Het kwam goed, ik betaalde het juiste bedrag en ging vervolgens met de bon naar de klantenservice om het garantiebewijs op te halen. 
Bij de "opdrachtgever" aangekomen vertelde ik het verhaal natuurlijk en hij werd een beetje boos, want ik had niks moeten zeggen, dan was het lekker goedkoop geweest!!!
Ik legde hem uit dat ik zo niet in elkaar zit, ik hou van eerlijkheid,  ik zeg het ook als ze teveel rekenen, dus zeg ik het ook als mij te weinig berekend wordt!
Nou, hij vond het maar niks en toen riep ik dat ik anders geen garantiebewijs had kunnen krijgen, want bij de klantenservice zou het echt wel opgevallen zijn dat het niet klopte.
"Dat maakt niet uit, er zal echt niks mee zijn en nou ben ik 100 gulden duurder uit!"
Er viel dus niet tegen te praten, hij vond mij stom en ik vond hem onredelijk en oneerlijk!!!
De volgende dag belde hij op: "Uhh, de wereldontvanger doet het niet, wil je er mee terug naar de winkel?"
Hahahaha, toen kon hij niet meer ontkennen dat eerlijkheid toch loont en natuurlijk wreef ik hem duidelijk onder zijn neus dat hij 38 gulden kwijt was geweest als ik niet eerlijk was geweest!
Het kostte hem wel moeite, want toegeven lag niet echt in zijn aard, maar ik kreeg min of meer toch gelijk van hem. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten