Zoeken in deze blog

zaterdag 9 maart 2019

Stroomstootjes

14-01-2011

Toen ik vorige week iets las over een stroomstoring ergens, bedacht ik ineens dat wij dat hier eigenlijk al heel lang niet gehad hadden! Een jaar of wat geleden hadden we die storingen aan de lopende band, maar dat was nu echt verleden tijd. WAS!
Ik had dat niet moeten denken, echt niet, ik heb blijkbaar het talent dergelijke dingen op te roepen door er aan te denken, want afgelopen zaterdag ging het mis!! 
Ik zat lekker naar het schaatsen te kijken, toen om een uur of drie ineens de televisie er mee stopte. Ik probeerde hem weer aan te zetten, maar ineens had ik door dat het wel erg stil en donker was in huis......het was een stroomstoring! Ja, dat kan je knopjes op de afstandsbediening aandrukken wat je wil, maar daar gaat de tv echt niet mee aan!
Net terwijl het van dat donkere weer was!  Bah.
De storing was redelijk snel verholpen, nog voor vier uur floepte alles weer aan en kon ik nog net horen wie het schaatsen had gewonnen. Later hoorde ik dat verderop de mensen wel een paar uur zonder stroom hadden gezeten, dan wordt het toch wel koud in huis.
 
Vrijdagochtend ging ik lekker zwemmen en terwijl ik samen met iemand nog een paar rondjes zwom ging ineens het licht uit. Nou ja, daar kunnen wij wel van zwemmen, maar het was wel ongezellig, want het was weer van dat akelig donkere weer. Gelukkig ben ik zelf het zonnetje in huis (ahum)!
Af en toe keek ik eens terloops op de klok......o, nog tijd zat.......ja hoor, tijd genoeg.
O, maar het blijft 10 voor 10, die klok staat natuurlijk ook stil!!! Oei, mijn zwemgenote had dat ook niet door gehad en was van plan er vroeg uit te gaan omdat ze nog veel te doen had, maar had nu geen idee hoe laat het was. 
Ondertussen begonnen de ramen al behoorlijk te beslaan, want de afzuiging werkte natuurlijk ook niet!
De douches werken zonder stroom ook niet, maar met een tuinslang aan een gewone kraan konden we toch nog even afgespoeld worden (dank je wel Jessica, goed idee).
Ach, het is weer eens wat anders. Deze keer dus geen haar wassen.
De stroomstoring zou tot 12 uur duren, dus de deur ging op slot: "Gesloten i.v.m. een stroomstoring". 
Dan thuis maar even verder douchen en haar wassen! 
Na een uurtje had ik weer stroom, maar het zwembad staat in een andere wijk, dus ik weet niet of het daar ook om elf uur al voorbij was.
 
Ik moet dus maar niet meer aan dat soort dingen denken. Ik heb dat wel vaker: Een paar jaar geleden zei ik op een dinsdagavond tegen iemand: "Dat was een paar maanden geleden wel heftig bij jou voor de deur toen de waterleiding knapte! Je had een compleet zwembad voor de deur." 
We praatten er nog even over door en hij ging naar huis. Toen ik later naar huis ging kwam ik langs zijn straat en zag brandweerwagens staan. Ik zette thuis de auto voor de deur en liep er even naar toe om te kijken wat er aan de hand was: De waterleiding was weer geknapt en er was een zwembad ontstaan van een formaat waar ons echte zwembad jaloers op kon zijn....precies bij die kennis voor de deur. 
 
Ik zeg en denk niks meer....ik durf niet meer! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten