Zoeken in deze blog

zaterdag 9 maart 2019

Dat was leuk!!

19-04-2011

Deze week werk ik mee aan een scholenproject met de muziekvereniging.
Met een paar man gaan we alle scholen hier langs (maandag sloeg ik over, toen kon  ik niet op tijd zijn), elke dag een andere school en volgende week de laatste.
Dinsdag waren we met z'n vijven en we stonden voor een gezellige, rustige klas. Veel vragen, geen gezeur!

Na veel uitleg en wat spelen en het beantwoorden van de vragen, mogen de instrumenten bespeeld worden.
 Dat is een feest, met z'n achten tegelijk! Er zaten talentjes tussen, echt waar. 
Ik was echt verbaasd van het geluid dat sommige kinderen eruit kregen.
We hopen nu dat er veel aanmeldingen komen voor een paar lessen en na die lessen geven we met z'n allen (ons orkest en die leerlingen) een concert!
Erg leuk, een leuke ervaring voor de kinderen en wij houden er misschien ook nog wat leden aan over!
Ik heb al eens eerder meegedaan aan een soortgelijk project, dat werd toen gedaan door de dirigent van ons jeugdorkest. Dat was ook leuk, maar dit vond ik nog veel leuker! Toen ben ik maar op één school geweest, nu doen we alles achter elkaar!
Degene die dit systeem (mede-?) ontwikkelde heet Rolf,  hij heeft de leiding, speelt trombone, legt alles aan de kinderen uit en hij doet dat erg goed vind ik.
Leuk om met hem samen te werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten