Zoeken in deze blog

woensdag 13 maart 2019

Handig!

16-05-2010

Als ik 's avonds laat ga wandelen, neem ik gewoonlijk mijn gsm mee, je weet nooit waar het goed voor is!!! Stel je voor dat ik struikel en gewond op de grond blijf liggen, of dat ik wordt overvallen of een vechtpartij zie, of dat er brand uitbreekt net waar ik loop of de waterleiding springt, of een auto vliegt over de kop of..of...of......
Het is dus gewoon veiliger om dat ding mee te nemen!!!
Zaterdagavond stak ik mijn gsm nog even snel in mijn zak voordat ik vertrok, eerst een stukje fietsen en toen een kleine wandeling!
Teruggekomen keek ik nog even tv (die had ik aan laten staan) maar na een tijdje hoorde ik knallen buiten.
Het leek wel of er geschoten werd.....nee, dat zal wel niet.....het zal wel vuurwerk zijn! 
Wel wat laat voor vuurwerk (het was ondertussen half twee), maar toch waarschijnlijker dan schieten!!
Even de tv zachter zetten, dan herken ik het geluid misschien beter.......hé, waar is de afstandsbediening? 
Dat gebeurt mij wel eens vaker, dan kijk ik er gewoon overheen! Maar ik kon hem nu echt niet vinden en het knallen was ondertussen al gestopt.
Nou ja, dan is die afstandsbediening ook niet zo belangrijk meer, die komt vanzelf wel weer tevoorschijn.
Het viel mij wel op dat ik mijn gsm alweer zo keurig op zijn plek had gelegd, hm...soms ben ik dus toch wel netjes.
Ik kon mij alleen niet herinneren dat ik dat gedaan had, maar ach, opoe wordt een daggie ouder, dan vergeet je wel eens wat en bovendien is dit een steeds terugkerende handeling, dus dan denk je daar verder niet bij na!
 
Ineens kreeg ik een ingeving........liep naar de gang......pakte mijn jas.......en viste uit mijn jaszak de afstandsbediening!!!! Ja, lekker veilig, je weet nooit waar zo'n ding goed voor is onderweg!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten